17:27|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اردیبهشت 1400 - 11:59
کد خبر: 16179
یادداشت:

عدم توجه مردم به تعطیلی پارک‌ها/فاجعه‌ای که قابل جبران نیست!

کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان قربانی می‌گیرد و مردم بدون توجه به هشدارها و محدودیت‌ها در بوستان‌ها و مناطق گردشگری حضور می‌یابند.
عدم توجه مردم به تعطیلی پارک‌ها/فاجعه‌ای که قابل جبران نیست!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی صعودی شده است و فوتی‌های این بیماری روز به روز در حال افزایش است.

با وجود اینکه آمار مبتلایان به کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزانه در استان اعلام می‌شود و هر روز شاهد آمار جدید ابتلایان به این بیماری مرموز هستیم اما بسیاری از مردم بدون توجه به هشدارهای بهداشتی به امور روزانه خود می‌پردازند.

برخی از شهروندان بدون دلیل و بدون توجه به محدودیت‌هایی که اخیر در سطح استان حاکم است، در خیابان‌ها و برخی دیگر در مراکز گردشگری و پارک‌های سطح شهری حضور پیدا می‌کنند.

پارک های سطح شهری با وجود اینکه تمام روشنایی‌های آن خاموش شده است اما مردم هر شب در تاریکی شب در این بوستان حضور می‌یابند و اگر این سهل انگاری ها ادامه یابد با نزدیک شدن به فصل گرما شاهد دورهمی های خانوادگی خواهیم بود.

در ابتدای شیوع کرونا، مردم استان نسبت به رعایت موارد بهداشتی اهتمام بیشتری داشتند اما اینک در حالی که شیوع کرونا در استان صعودی شده است، بی توجهی‌ها نیز بیشتر شده است.

مردم به استفاده از ماسک اصلاً توجه نمی‌کنند و هستند افرادی که از شیوع نوع جهش یافته ویروس اطلاع دارند ولی همچنان با ساده‌انگاری سلامت دیگر افراد جامعه را به خطر می‌اندازند.

تجمع مردم و تشکیل اجتماعات از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا بوده و برای مقابله با شیوع این ویروس تشکیل هرگونه تجمع تحت هر عنوان ممنوع است.

این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که بیش از یکسال است که سایه منحوس خود را بر سر آذربایجان‌غربی و این روزها به اوج خود رسیده که در پی آن شاهد اعمال محدودیت‌های چند هفته‌ای و ممنوعیت ورود به پارک‌های سطح شهری که با نوار قرمز مشخص شده است، هستیم.

متاسفانه مردم به دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا توجهی ندارند و نوارهای قرمز در پارک‌ها را نادیده گرفته و طبق تفکرات خود پیش می‌روند.

در آخر انتظار می‌رود مردم در جهت جلوگیری از انتقال ویروس و حفظ جان خود و عزیزانشان از ممنوعیت ورود به بوستان‌ها تبعیت کنند تا بیش از این شاهد جولان کرونا در استان نباشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید