12:02|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اردیبهشت 1400 - 11:21
کد خبر: 16176
زیر سایه بی تدبیری مسئولان مربوطه:

جاده‌های آذربایجان‌غربی همواره جان می‌گیرد 

جاده‌ها و راه یکی از زیرساخت‌های مهم در حوزه گردشگری و محور توسعه هر کشوری هستند و جاده ایمن باعث سفر ایمن می شود و اگر جاده‌ها از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نباشند قطعا باعث کاهش ورود گردشگر به یک منطقه خواهند شد.
جاده‌های آذربایجان‌غربی همواره جان می‌گیرد 

سرویس اجتماعی باریش نیوز، راه‌های مواصلاتی هر استان به عنوان شریان‌های حیاتی آن منطقه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند که متاسفانه در این برخی از جاده های آذربایجان غربی از امنیت و استانداردهای لازم یک جاده استاندارد برخوردا نبوده و همواره باعث نارضایتی مردم این استان شده که در ادامه به بررسی برخی از این محورهای حادثه خیز در استان می پردازیم.
 
محور مواصلاتی ارومیه ـ خوی از جمله راه‌هایی است که از ابتدای مسیر تا انتهای آن با غیر‌استاندارد بودن نقاط مختلفی در این مسیر مواجه می‌شویم.

این جاده یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جاده‌های ارومیه محسوب می‌شود، اما متاسفانه سالانه بیش از صدها فوتی و مصدوم حاصل بی‌توجهی مسئولان نسبت به استاندارد‌سازی این مسیر است.

طی سال‌های اخیر نه‌تنها اقدام موثری در انجام اصلاحات و رفع نقاط حادثه خیز جاده ارومیه ـ خوی صورت نگرفته، بلکه اداره راه و شهرسازی این استان در حل و رفع مشکلات این مسیر هم نتوانسته نمره قبولی بگیرد و در این میان متاسفانه عمر چندین نفر بی‌گناه پای بی‌تدبیری‌های مسئولان ذیربط هدر رفته است.

جاده ارومیه ـ سرو نیز یکی از جاده های قدیمی است که اکنون به عنوان دروازه اروپا در کشور مطرح است  اما این مسیر نیز متاسفانه با وجود اهمیت فراوان آن در حمل و نقل جاده‌ای کشور، فاقد مسیر مناسب ترانزیت و بی‌بهره از هر‌گونه استاندارسازی است.

بی‌شک از مهم‌ترین عوامل مورد نیاز هر جاده برای سهولت رانندگی در شب در جاده‌های استان وجود نور و چراغ‌های استاندارد است اما می‌توان به صراحت از نبود استاندارد در این زمینه  در بیشتر محور‌های آذربایجان‌غربی نام برد.

یکی دیگر از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین راه‌های مواصلاتی استان جاده ارومیه ـ اشنویه است. این جاده علی‌رغم داشتن اهمیت فراوان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده و روزانه افراد بسیاری را به کام مرگ می‌کشاند.

 روزانه بیش از هزاران نفر در این مسیر به تردد می‌پردازند، اما وجود عرض کم، آسفالت نامناسب، پیچ‌ها و شیب‌های کشنده نبوده گاردریل‌های کناری افراد بی‌گناه بسیاری را دچار حادثه می‌کند.

در این میان جاده تکاب به شاهین‌دژ نیز غیر استاندارد است بنابراین افرادی که بیشترین رفت و آمد در این مسیر دارند همیشه  از وضعیت اسفبار آن گله مندند و خواستار توجه و رسیدگی جدی دولت به این مسیر هستند اگرچه این مشکلات به صورت‌های مختلف به اطلاع مسئولین مربوطه رسیده اما آنچه که تاکنون عملی شده فقط وعده‌های دولتی بوده و در میدان عمل مشکل جاده‌ای محورهای موصوف برطرف نشده است.

به هر ترتیب باید پذیرفت که بسیاری از جاده‌های آذربایجان‌غربی نیاز به اصلاح و ارتقای کیفی دارند. ارتقای زیرساخت‌های جاده‌ای به طور معمول به‌عنوان یک تکنیک برای کاهش مرگ و میر و صدمات ناشی از تصادفات در نظر گرفته می‌شود.

 سخن آخر اینکه،  جاده‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی  نیاز به سرمایه‌گذاری و ارتقای ایمنی بیشتری دارد که یکی از اساسی ترین حق مردم این استان می باشد که متاسفانه تا‌کنون مغفول مانده و می‌طلبد تا مسئولان ذیربط  چاره‌اندیشی اساسی در این زمینه انجام دهند تا روزانه شاهد حوادث ناگوار و از دست جان مردم در جاده های استان نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید