15:39|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اردیبهشت 1400 - 10:23
کد خبر: 16174

چه خرابی هایی در یخچال شما را مجبور به تعویض این دستگاه می‌کند؟

یخچال فریزر در کنار اجاق گاز و ماشین لباسشویی، جزو اقلام اصلی در هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آید. بی‌توجهی به سرویس دوره‌ای یخچال، باعث عدم آگاهی شما از اختلالات موجود در آن شده و این مورد، می‌تواند، جدی‌تر شدن اختلال، افزایش هزینه‌های تعمیر و حتی نیاز به تعویض یخچال را در پی داشته باشد.
چه خرابی هایی در یخچال شما را مجبور به تعویض این دستگاه می‌کند؟

یخچال فریزر در کنار اجاق گاز و ماشین لباسشویی، جزو اقلام اصلی در هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آید. بی‌توجهی به سرویس دوره‌ای یخچال، باعث عدم آگاهی شما از اختلالات موجود در آن شده و این مورد، می‌تواند، جدی‌تر شدن اختلال، افزایش هزینه‌های تعمیر و حتی نیاز به تعویض یخچال را در پی داشته باشد. برای مثال تعمیر کمپرسور، زمانی که به سرعت متوجه بروز مشکل در آن شوید، تحت شرایطی، امکان پذیر است. اما پس از مدتی ممکن است، موتور سوخته و تنها راه حل پیش روی شما، تعویض قطعه باشد. حتی گاهی برخی از مشکلات در یخچال، شما را ناچار به تعویض این دستگاه خواهند کرد. با ما همراه باشید تا با نشانه‌هایی که شما را از فرا رسیدن زمان تعویض یخچال، آگاه می‌کنند، آشنا شوید.

چشمک زدن کمپرسور یخچال

در تمامی یخچال‌ها، کمپرسور، تا زمان خنک شدن درون یخچال، فعال است. اما پس از خنک شدن محیط داخلی، موتور خاموش می‌شود. به این فرآیند دیفراست یخچال می‌گویند. در صورتی که این دیفراست به دفعات متعدد و در بازه زمانی کوتاه، رخ دهد. احتمال بروز اختلال جدی در یخچال، وجود دارد. این اختلال می‌تواند ریشه در، معیوب بودن سنسور دمایی، مشکل ترموستات، نوسان برق، خرابی کمپرسور، اختلال در برد و... داشته باشد. این مشکلات با تعمیر و یا تعویض قطعه، رفع می‌شوند. اما گاهی شما را ناچار به خرید یخچال نو، خواهند کرد.

فریزر گرم

فریزر، به دلیل داشتن دمای پایین‌تر نسبت به یخچال، زمان نگهداری مواد غذایی را افزایش می‌دهد. به همین علت، اغلب از آن برای نگهداری مواد گوشتی، لبنیاتی، سبزی‌ها و ... استفاده می‌شود. اما اگر این قسمت به خوبی عمل نکند، چه می‌شود؟ پاسخ آسان است، شما با فساد مواد غذایی، روبرو خواهید شد. علت عدم عملکرد فریزر را می‌توان در مواردی همچون، خالی شدن گاز مبرد، پوسیدگی لاستیک درب، خرابی فن، معیوب شدن برد و ...  جستجو کرد. گاهی ریشه یابی و رفع مشکل آسان است، اما گاه با مواردی روبرو می‌شوید که، هزینه تعمیر و تعویض چند قطعه، نزدیک به هزینه خرید یخچال نو، باشد. در این زمان، تصمیم و انتخاب با شما است. می‌توانید یک یخچال نو بخرید و یا قطعه را تعویض کنید.

موتور بدون توقف

اگر کمپرسور یخچال شما به صورت مداوم، در حال کار کردن است، این مورد، خبر از بروز مشکل جدی در قطعاتی که با کمپرسور در ارتباط هستند، دارد. برای مثال: ممکن است درایر و لوله مویی، در اثر حادثه‌ای شکسته و گاز مبرد به صورت کلی تخلیه شده باشد. خالی شدن گاز مبرد و یکسره کار کردن کمپرسور نیز، می‌تواند از دلایل اقدام، جهت تعویض یخچال باشد. ولی اگر به موقع برای تعمیر یخچال اقدام کنید می توانید به راحتی با استفاده از سایت های خدمات آنلاین مانند آچارباز قبل از بروز خرابی غیر قابل بازگشت تعمیرکار متخصص یخچال فریز را برای تعمیر دستگاه خود به منزل بیاورید.

بارش برف در یخچال نوفراست

شاید شما نیز یخچال‌های قدیمی را دیده و یا تجربه استفاده از آنها را داشته باشید. این یخچال‌ها، هیچگونه سیستمی برای برفک روبی نداشتند و افراد برای رهایی از دست برفک‌ها، ناچار بودند، هر از چند گاهی، خود اقدام به برفک زدایی از یخچال، کنند. این مورد در یخچال‌های جدید، رفع شده است. اما ممکن است به دلیل بروز اختلالی در سیستم، عمل نوفراست، انجام نگرفته و یخچال برفک بزند.

در این شرایط اغلب توصیه می‌شود ترموستات، عدم اتصالی کمپرسور با بدنه، اتصالات و ... بررسی شود. توجه کنید که برفک مانع از عملکرد صحیح یخچال شده و کارکردن بیش از اندازه کمپرسور و همچنین استفاده بیشتر از منابع انرژی و در نهایت، بالا رفتن هزینه‌های جاری را به دنبال دارد. در این شرایط، خرید یک یخچال دیگر، به صرفه جویی در هزینه‌ها در دراز مدت، کمک می‌کند.

سوراخ شدن بدنه یخچال و یا بروز شکستگی در آن

عواملی که باعث نشت سرمای درون یخچال به بیرون می‌شوند. به مرور در عملکرد تمامی قطعات درون یخچال تاثیر گذاشته و خرابی این قطعات را در پی دارند. در صورتی که در بدنه یخچال خود درز و یا شکستگی مشاهده کردید، بهتر است به فکر خرید یک یخچال نو باشید، زیرا از بین بردن یا پوشاندن آن با چسب‌های موجود در بازار یک راهکار موقتی است.

از بین رفتن نمای ظاهری یخچال

قدیمی شدن، رنگ گرفتن و یا پوسیدگی درب و اطراف یخچال، از جمله دلایلی است که ممکن است شما را به فکر خرید یخچال نو، بیاندازد. با وجود اینکه برخی از مراکز برای شما یخچال را رنگ می‌کنند، اما با این حال به احتمال زیاد امکانات و ویژگی‌های یخچال‌های جدید، شما را به خود جذب خواهد کرد.

مشکلات آبسردکن

اغلب قطعات یخچال‌ها تا زمانی که یخچال در چرخه تولید است، در دسترس هستند و پس از مدتی این قطعات از رده خارج شده و پیدا کردن آنها، سخت خواهد شد. اگر آبسردکن شما معیوب شده باشد، در صورتی که قطعه مشابه را پیدا نکنید، تعمیر آن، مشکل خواهد بود. در این شرایط اگر وجود آبسردکن یخچال، برای شما اهمیت دارد، وقت آن رسیده که یخچال را تعویض کنید.

تمامی موارد اشاره شده در بالا، در مراکز تعمیر یخچال فریزر، قابل رفع است. اما آنچه که اهمیت دارد، میزان هزینه تعمیر یخچال، با توجه به ارزش آن است. با این حال با توجه به قیمت روز یخچال‌ها، ممکن است شما نیز، تعمیر آن را انتخاب کنید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید