20:53|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1400 - 12:40
کد خبر: 16172
یادداشت:

آذربایجان‌غربی در وضعیت خطرناکی قرار دارد/ مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی ممنوع

چهار مرحله اوج شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی و تلفات انسانی آن که 4099 نفر رسیده، هشداری برای همگان است که به محض سهل‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاشتن وضعیت، با شدتی بیشتر از قبل طغیان خواهد کرد.
آذربایجان‌غربی در وضعیت خطرناکی قرار دارد/ مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی ممنوع

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اکنون برای همه مردم آشکار شده که افزایش یا کاهش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی بستگی به مشارکت آحاد مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

در  بهار سال جاری که مردم توجه کافی به این مساله نداشتند شاهد موج چهارم کرونا و افزایش تعداد بستری و فوت شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ بودیم که در پی آن اکثر شهرهای استان در وضعیت قرمز از نظر شیوع این بیماری قرار گرفتند.

از تبعات این وضعیت قرمز، اعمال محدودیت برای گروه مشاغل 2، 3 و 4 بوده که با توجه به وضعیت اقتصادی، گذران زندگی برای این گروه‌ها بسیار دشوار است.

اقدامات پیشگیرانه نظیر استفاده از ماسک در معابر عمومی و پرهیز از حضور غیرضروری در معابر عمومی و اجتماعات و رعایت فاصله اجتماعی جزو مسئولیت مهم اجتماعی مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا است.

در رفت و آمدهای مردم به مراکز درمانی شلوغ و پر تردد همچون بیمارستان‌ها، آنچه که ما را بیشتر از هر چیزی تهدید می‌کند، انتقال بیماری است. زیرا، همگان خوب می‌دانیم که بیمارستان بهترین محل انتقال عفونت است. از همین رو، اگر فردی سالم هم باشد و تنها به دلیل ترس از کرونا به بیمارستان برود، شاید در همان مکان گرفتار این ویروس شود.

با توجه به اعلام مسئولین مربوطه امروزه با توجه به شیوع پیک چهارم و نوع جهش یافته این ویروس منحوس،  ظرفیت بیمارستان‌های سطح استان تکمیل شده است.

در پایان نیاز است مردم برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان از حضور غیرضروری در مراکز درمانی اکیدا خودداری کنند تا بلکه بتوان با این کار آذربایجان‌غربی را از شیوع موج پنجم کرونا مصون داشت.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید