20:48|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1400 - 12:14
کد خبر: 16171
یادداشت:

خطر افزایش ترک تحصیل دانش آموزان آذربایجان غربی زیر سایه کرونا

کمبود زیرساخت‌های مناسب جهت استفاده از "نرم‌افزار شاد" و دیگر امکانات اینترنتی برای آموزش مجازی در برخی شهرستان‌ها و نقاط دوردست در آذربایجان غربی متاسفانه باعث ضشده که عده ای از دانش آموزان فرصت تحصیل را از دست بدهند که توجه و رسیدگی به این مساله حائز اهمیت می باشد.
خطر افزایش ترک تحصیل دانش آموزان آذربایجان غربی زیر سایه کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا بخش‌های گسترده ای از فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی کشور و استان مرکزی را تحت تاثیر قرار داده که در این میان مشکلات بازماندگان از تحصیل، بویژه به جهت تبعات آن، نگران کننده تر به نظر می رسد.

بازماندن از تحصیل قصه تازه ای نیست و بارها شاهد داستان زندگی دانش آموزانی بوده ایم که با وجود میل به ادامه تحصیل، به دلایل مختلف امکان حضور در کلاس درس را نیافته اند.

شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه دانش آموزان را از تحصیل در فضای مدرسه محروم کرد، بستر بازماندن از تحصیل بسیاری از دانش آموزان را حتی از فضای مجازی فراهم کرد، بازماندنی که مشکلات اقتصادی اگر تنها دلیلش نباشد؛ قطعا یکی از دلایلش می تواند باشد.

بازماندن از تحصیل در این شرایط کرونایی برای مردم مشهودترشده است، زیرا در اطراف خود شاهد افزایش تعداد کودکان و نوجوانان کار شده اند.

طبق اعلام مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سال تحصیلی ٩٩-١٤٠٠، در مجموع ١٨ هزار و ٣٢٣ دانش آموز از تحصیل بازماندند و با توجه به شیوع بیماری کرونا آمار ترک تحصیل دانش آموزان نسبت به سال تحصیلی گذشته در دوره ابتدائی ٨٧ نفر افزایش یافته است.

 امسال در آذربایجان غربی ٦١٨ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۸۰ مدرسه، فرایند آموزش را دنبال کردند اما در همین سال تحصیلی در مجموع سه پایه ابتدایی، متوسطه اول و دوم، بنا بر اعلام آموزش و پرورش استان؛ ١٨ هزار و ٣٢٣ دانش آموز از آموزش محروم شدند و طبق روال گذشته سهم دختران از این محرومیت بیشتر است!

دوره دوم متوسطه با ١٠٧١٩ نفر رکورددار ترک تحصیل است که بیشترین بازماندگان از تحصیل در این مقطع در مراکز شهری استان با ٨٢٩٤ نفر است.
با نزدیک شدن به پایان سال و نیم سال تحصیلی، مشخص شد که کرونا و فقر تعداد زیادی از دانش آموزان را از تحصیل رایگان محروم کرده است و این امر می تواند هشداری جدی برای ساختار آموزشی استان باشد و این امر رسیدگی و توجه بیشتر به این امر از سوی مسئولان مربوطه را می طلبد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید