09:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1400 - 11:42
کد خبر: 16170
یادداشت:

تبدیل محدوده شهری ارومیه به چراگاه گوسفندان/چه کسی پاسخگو است؟!

چرای گوسفندان در محدوده شهری ارومیه بدون هیچ محدودیتی، موضوعی است که این روزها موجب سلب آسایش شهروندان شده است و نیازمند رسیدگی ارگان‌های مربوطه می‌باشد.
تبدیل محدوده شهری ارومیه به چراگاه گوسفندان/چه کسی پاسخگو است؟!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه با توسعه جوامع شهری و پیشرفت آن و از طرفی هم مهاجرت بی رویه به علت کمبود امکانات در حواشی شهرها و روستاها، دغدغه مردم را برای گذران زندگی در شهرهای بزرگ را چندین برابر کرده است.

زندگی در جوامع شهری نیازمند امکاناتی چون آب، برق، تلفن، خیابان و کوچه مناسب که ابتدایی‌ترین امکانات و به بیان دیگر ضروری‌ترین مواردی هستند که باید در مناطق شهری و حتی روستایی ایجاد شود تا بتوان گفت در آن منطقه حداقل‌ترین امکانات برای زندگی وجود دارد.

در این میان بیش از همه موارد فوق الذکر امنیت و آرامش، وهله بسیار مهمی برای گذران زندگی می‌باشد که بایستی به وجود آید که متاسفانه در کلانشهر ارومیه شاهد برخی از عادات اشتباه از سوی شهروندان در سطح شهر هستیم.

این روزها با گذر از خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های سطح شهری، دام‌هایی را خواهیم دید که صاحب آن‌ها بدون در نظر گرفتن قوانین (نگهداری احشام در داخل محدوده شهری ممنوع است) و ... به چرای گوسفندانشان مشغول هستند.

در واقع با شیوع کرونا در ارومیه و تصور نبود نظارت و برخورد زمینه را برای برخی تخلفات ازجمله چرای دام‌ها در محدوده شهری را فراهم کرده است.

چرای گوسفندان از درون شهرها شروع نمی‌شود و برخی متخلفین از حاشیه شهر و روستاها چرای گوسفندان را شروع کرده و نهایتا چرای گوسفندان در پارک‌ها و مناطق حاشیه شهر ادامه تخلفاتی است که از روستا شروع شده، در ادامه نیز ارگان مربوطه برای برخورد با متخلفان وارد عمل شود.

چرای گوسفندان در محدوده شهر، چهره ارومیه را به عنوان یک کلانشهر زشت جلوه می‌دهد و وجود چنین مشکلاتی از پیشرفت و توسعه شهر جلوگیری به عمل می‌آورد و به نوعی سبب مختل شدن زندگی مردم می‌شوند.

نیاز است تا هر چه سریع‌تر مسئولان مربوطه اقداماتی انجام و تدابیری را اتخاذ نمایند تا از ادامه این روند جلوگیری به عمل آید تا بیش از پیش چهره زیبای ارومیه را زشت نسازند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید