04:40|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اردیبهشت 1400 - 11:53
کد خبر: 16163
یادداشت:

ضرورت به تعویق انداختن اقساط بانکی در ایام تعطیلات کرونایی

با افزایش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها بازپرداخت تسهیلاتی که مردم از بانک‌ها گرفته بودند با مشکل جدی روبرو شد و مردم خواستار به تعویق انداختن اخذ اقساط بانکی می‌باشند.
ضرورت به تعویق انداختن اقساط بانکی در ایام تعطیلات کرونایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس کرونا علاوه بر آن‌که جان بسیاری از انسان‌ها را گرفته و می‌گیرد، آسیب‌های اجتماعی بسیاری را بر خانواده‌ها تحمیل کرده است، اقتصاد آذربایجان‌غربی را هم به خطر انداخته و روز به روز شاهد رشد منفی اقتصاد به ‌واسطه آن هستیم.

خطر ویروس کرونا  به حدی است که می‌توان آن را آغازی بر وقوع یک رکود در اقتصاد دانست که از اثرات مهم آن بیکاری و تحمیل ضررهای سنگین به مردم می‌باشد اما چیزی که بیشتر باعث وحشت مردم شده این است که حتی از زمان احتمالی پایان بحران کرونا خبری قطعی نیست و آن‌ها ناچار به تحمل این وضعیت هستند.

کرونا ویروسی که بیش از یکسال است که سایه منحوس خود را بر استان افکنده و طی این مدت بیشتر مشاغل را تحت تاثیر نحسی خود قرار داده است.

از طرفی هم وضعیت اقتصادی و گرانی کالاهای اساسی حاکم بر جامعه گذران زندگی را نه تنها برای قشر ضعیف بلکه برای قشر متوسط نیز بسیار دشوار ساخته است.

با آغاز سال جدید و افزایش آنی آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان و در پی آن اعمال محدودیت‌هایی برای گروههای مشاغل2، 3 و 4 طبق دستور ستاد مقابله با کرونا قرار گرفت.

بعد از شیوع ویروس کرونا که تبعات خاص خود را به همراه داشته و کسب‌وکارهای زیادی را تحت تاثیر قرار داد، نگرانی‌هایی بابت تامین هزینه‌های مردم و از سوی دیگر پرداخت بدهی‌ها به ویژه به شبکه بانکی به همراه داشت.

طبق پیام‌های دریافتی برخی از مخاطبان اظهار می‌کنند که درآمد ثابتی برای پرداخت اقساط بانکی را ندارند و در طول اعمال این محدودیت‌ها مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند و با توجه به گرانی‌های موجود در بازار فقط توان تهیه برخی از کالاها را برای گذران زندگی دارند.

همچنین برخی از افرادی که وام خرید کالا و سایر وام‌های خرد را دریافت کرده‌اند در این باره می‌گویند وقتی که کارمان تعطیل شده و یا درآمدی نداریم چه فرقی می کند که وام ازدواج یا وام خرید کالا گرفته باشیم، مهم این است که پولی نداریم که پول قسط آن‌ها را بدهیم.

در پایان انتظار می‌رود ارگان‌ها و مسئولین مربوطه برای پرداخت اقساط بانکی فرصتی را در اختیار مردم قرار دهند و اخذ اقساط را به تعویق اندازند تا در این شرایط اقتصادی روزنه امیدی را برای آن‌ها به وجود آورند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید