06:09|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1400 - 12:33
کد خبر: 16157
یادداشت:

نگرانی اولیای دانش آموزان از برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری

این روزها با نزدیک شدن به ایام امتحانات نگرانی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم به دلیل حضور در جلسات امتحان بالا گرفته است به طوریکه والدین برخی دانش آموزان خصوصاً در پایه نهم نسبت به تصمیم مبنی بر حضوری برگزار شدن امتحانات این پایه گلایه دارند.
نگرانی اولیای دانش آموزان از برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به روند افزایشی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته‌های اخیر در آذربایجان غربی و برگزاری حضوری امتحان‌های نهایی دانش‌آموزان پایه‌های نهم‌ و دوازدهم، والدین دانش‌آموزان این استان نگران سلامتی فرزندان خود و رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در جریان برگزرای این آزمون‌ها هستند.

شماری از خانواده‌های دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم در این استان بر این باورند که برگزاری امتحان نوبت دوم دراین شرایط که شیوع بیماری کرونا در استان روبه افزایش است، خطرناک و نگران کننده می باشد.

البته لازم به ذکر است که مسئولان آموزش و پروش استان اعلام کرده اند که در مورد  امتحان‌های نهایی پایان ترم پایه‌های نهم و دوازدهم هیچ تصمیم استانی گرفته نمی‌شود بلکه تصمیم گیری ملی است و ما نیز به عنوان مجریان قانون وظیفه اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا در این زمینه را داریم.

بی شک در شرایطی که برگزاری هرگونه تجمع می‌تواند خطر شروع کرونا را به اوج برساند و برگزاری حداقلی تجمعات می‌تواند بهترین راهکار برای کنترل این بیماری باشد،برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان بصورت حضوری می تواند تهدیدی جدی برای سلامت دانش آموزان باشد.

سخن آخر اینکه، نکته حائز اهمیت این است که این خانواده‌ها نسبت به برگزاری امتحانات نهایی بصورت حضوری  نگران هستند و معتقدند که در شرایط وجود کرونا، مدارس نمی‌توانند شرایط برگزاری امتحانات را فراهم کنند و سلامت دانش‌آموزان در خطر است ووزارت آموزش و پروش در قبال سلامتی تک تک این دانش آموزان مسئول می باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید