03:37|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1400 - 11:59
کد خبر: 16156
یادداشت:

عروسی‌هایی که به سرانجام نمی‌رسند!

متاسفانه بسیاری از عروس و داماد‌های جوان در این روز‌های حاد کرونایی بی‌توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، عزم خود را جزم کرده‌اند تا تحت هر شرایطی جشن عروسی خود را برپا کنند.
عروسی‌هایی که به سرانجام نمی‌رسند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیش از یکسال است که کرونا میهمان مردم شده حتی نحوه ازدواج جوانان تغییر کرده است وقتی صدای ساز می‌آید آدم بیشتر دلهره می‌گیرد که باز عروسی و ممکن است جمعیت زیادی به کرونا مبتلا شوند.

برخی از جوانان رغبت چندانی برای برگزاری مراسم ازدواج خود ندارند اکنون که تمام تالارهای پذیرایی تعطیل است شیوه ازدواج هم تغییر کرده است برخی یا اصلا مراسم نمی‌گیرند و منتظر هستند که کرونا تمام شود و برخی دیگر مراسم را با چند نفر از بستگان برگزار می‌کنند، و خبر مرگ عروس یا داماد هم بر طبل بی خیالی برخی برای برگزاری مراسم کوبیده است.

متاسفانه بسیاری از عروس و داماد‌های جوان در این روز‌های کرونایی بی توجه به پروتکل‌های بهداشتی و وضعیت فوق قرمز کرونایی که در آذربایجان‌غربی حاکم است، عزم خود را جزم کرده‌اند تا تحت هر شرایطی جشن عروسی خود را برپا کنند.

آن‌ها که کرونا را جدی نمی‌گیرند و نمی‌خواهند باور کنند که این ویروس یک تهدید جدی برای جان خود و مهمانانشان است، اقدام به برپایی مراسمات خود می‌کنند.
از آنجایی که تالارها از بدو شیوع کرونا اجازه فعالیت ندارند، مردم جشن‌ها و مراسمات خود را در باغ ها، منزل و گاراژها به صورت پنهانی برگزار می‌کنند و ریسکی را به جان می‌خرند که عواقب آن چیزی جز مرگ نمی‌باشد.

کسانی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و در مراسم عزا و عروسی شرکت می‌کنند به دلیل اینکه فاصله گذاری اجتماعی در اغلب این مراسم‌ها رعایت نمی‌شود، خود و خانواده‌شان را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهند.

 از طرفی افراد به دلیل روابط عاطفی و رودربایستی که دارند نمی‌توانند در این مراسم‌ها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و همین موضوع موجب افزایش شمار مبتلایان می‌شود.

با توجه به وضعیت فوق العاده حاد ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها به حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و از این ایام می‌توان به عنوان بدترین روزهای مقابله با کرونا یاد کرد.

اگر بی توجهی‌ها و برگزاری جشن و مراسمات عروسی ادامه یابد دیگر نمی‌توان انتظار نابودی کرونا را در ذهن‌ها پروراند چون این ساده انگاری‌ها عاملی برای تشدید ویروس منحوس کرونا می‌باشند.

در شرایطی که هنوز هیچ درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد و هیچ واکسنی برای آن کشف نشده، بهتر است از برگزاری و رفتن به چنین جشن‌هایی خودداری کنیم و با عدم برگزاری جشن‌های عروسی به شکست کرونا و بازگشت به زندگی عادی کمک کنیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید