11:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1400 - 10:58
کد خبر: 16145
یادداشت:

فاجعه کرونایی در آذربایجان غربی / وضعیت رو به سیاهی می رود

به گفته مسئولان بهداشت کشور، موج چهارم کرونا از دو هفته گذشته در سراسر کشور آغاز شده و روز به روز در حال گسترش است. این امر باعث شده تعداد مبتلایان به نوع جهش‌یافته این بیماری بیشتر شوند و مرگ‌ومیر به شدت افزایش پیدا کند که در این میان آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که از ترکش های این موج چهارم در امان نمانده و این وخامت روز به روز بیشتر و از کنترل خارج شده است.
فاجعه کرونایی در آذربایجان غربی /  وضعیت رو به سیاهی می رود


سرویس اجتماعی باریش نیوز، بروز موج چهارم کرونا در کشور، در حالی اتفاق افتاد که روزهای خوبی را سپری می‌کردیم و تقریبا شرایط کرونایی کنترل شده بود. به طوری که اغلب تخت‌های آی سی یو از بیماران کرونایی خالی شده بود و رفت و آمدهای بیماران غیر کرونایی به بیمارستان‌ها در مسیر عادی خود قرار گرفته بود

با وخامت اوضاع کرونا در استان و افزایش تعداد موارد بستری کرونا روزهای بسیار  بحرانی در انتظار مردم می باشد و در این میان بسیاری از کارشناسان معتقدند که برای تشریح وخامت وضعیت فعلی رنگی وجود ندارد.

در این میان عدم مدیریت صحیح در بحث مشکلات پیش آمده در خیزش موج چهارم کرونا کاملا مشهود است. از سوی دیگر تعلل مسئولان امر در بحث جلوگیری و ممانعت از سفر مردم در ایام نوروز علیرغم توصیه های مسئولان وزارت بهداشت، فاجعه بزرگی را رقم زد که اکنون شاهد آن هستیم، بازار آشفته و نابسامان شب عید، صف های روغن و مرغ و آزادسازی سفرهای نوروزی در شرایط همه گیری کرونا اوج بی ‌تدبیری مسئولان را نشان داد.

متاسفانه در حالی‌که روزانه خبرهای هولناکی از میزان کشتار و مرگ ومیر بر اثر کرونا می‌رسد. نشان از آن دارد که فاجعه کرونا غیر قابل کنترل شده است .اگر در دو هفته تعطیلات نوروز محدودیت اعمال می‌شد قطعا امروز شاهد بروز چنین فجایعی در کشور نبودیم.

بسیاری از مسئولان وزارت بهداشت مراعات نکردن پروتکل‌های بهداشتی و سفرهای نوروزی را عامل اصلی "خیز چهارم" کرونا می‌خوانند اما منتقدان نیز می‌گویند دولت قوانین محکمی در ایام عید و قبل از آن برای کنترل رفت و آمدها وضع نکرده و مقررات به درستی اجرایی نشده است و با همه این اوضاع واکسیناسیون هم بسیار کند پیش می‌رود.

سخن آخر اینکه، شهروندان با مشاهده وخامت اوضاع و همچنین کندی که در روند واکسناسیون وجود دارد، باید تنها با ماندن در منزل، استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات و محیط های بسته بدون تهویه  که از مهم ترین توصیه های پزشکان به مردم برای پیشگیری از این بیماری است را بیشتر جدی بگیرند تا از این طریق بتوانند در فروکش کردن این ویروس منحوس و همچنین جلوگیری از مرگ هم وطنان خود گامی موثر بردارند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید