13:17|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1400 - 12:33
کد خبر: 16125
یادداشت:

کمبود و گرانی سیمان دغدغه‌ای دیگر در ارومیه

اکنون یکی از مشکلات به وجود آمده در کلانشهر ارومیه، کمبود و گرانی سیمان است که معضلی برای مردم شده که خواستار رسیدگی مسئولین ذیربط می‌باشند.
کمبود و گرانی سیمان دغدغه‌ای دیگر در ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها بازار مسکن به دلیل رشد چند درصدی قیمت‌ها در رکود مطلق قرار دارد و این در حالی است که افزایش هزینه‌های تولید مسکن و نوسان قیمت مصالح ساختمانی به معضلی برای ساخت و ساز تبدیل شده است.

اخیرا شنیده‌ها حاکی از آن است که سیمان نیز از قافله گرانی عقب نمانده و طبق مصوبه از سوی ارگان‌های مربوطه رشد 35 درصدی آن پتکی بر سر ساخت و ساز کنندگان شده است.

سیمان در هفته‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته است و مسئولین مربوطه دلیل اصلی این گرانی را قطعی برق و گاز برخی کارخانجات سیمان که در روند تولید اختلال ایجاد کرده است، اظهار می‌کنند.

تامین سیمان با قیمت‌های گزاف، وجود بازار سیاه و سوءاستفاده دلالان تنها گوشه‌هایی از این مشکلات است که این روزها نه تنها مردم بلکه مسئولان نیز با آن دست به گریبان هستند.

بجز عواملی همچون نوسانات نرخ ارز، قیمت زمین، عوارض شهرداری، خدمات مهندسی و دستمزد، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی بر بازار مسکن اثر می‌گذارد و در بعضی مواقع به عنوان یک عامل روانی عمل می‌کند.

در شرایطی که‌ مردم تحت فشار مشکلات اقتصادی و اجتماعی،‌ تورم افسارگسیخته و گرانی از همه سو و در معرض درگیری‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کشنده کرونا قرار دارند روا نیست که نبود نظارت و بی‌توجهی‌ها، موجب شود برای تامین یک قلم کالای اساسی مثل روغن، سیمان و ‌یا ساده‌تر از آن مرغ و تخم‌مرغ از این در به آن در بزنند و چیزی هم عایدشان نشود.

در آخر به صراحت می‌توان گفت موضوع کمبود و گرانی سیمان همچنان بر پیکر جامعه می‌تازند و تاکنون دولت و مسئولین مربوطه هیچ راهکاری برای حل معضل سیمان جز گرانی آن ندارد.

مسئله گرانی سیمان نیازمند نظارت جدی مسئولان امر است و باید رسیدگی ویژه‌ای نسبت به این موضوع صورت بگیرد تا آنطور که درباره کمبود و گرانی اقلام اساسی شاهد بوده‌ایم، به یک معضل تبدیل نشود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید