06:00|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1400 - 12:11
کد خبر: 16124
هشدار به شهروندان؛

در روزهای سخت کرونایی جمع نشوید تا کم نشوید

این روزها کرونا همچنان در حال تازیدن است و جالب و البته عجیب است که عادت‌هایی که زمانی برای مردم بسیار زیبا و پسندیده بودند اکنون بعنوان خطری جدی برای حیات خانواده ها مطرح است و فعلا هم قصد کوچ کردن ندارد! تا همین چند روز پیش بساط عروسی‌ها و راه اندازی کاروان‌های عروسی در بسیاری از نقاط آذربایجان غربی پهن بود، دورهمی های ایام عید و جشن تولدها ،صف های مرغ و روغن، خریدهای عید، مسافرت های نوروزی و اکنون نیز ضیافت های افطاری در ماه رمضان در حال برگزاری می باشد.
در روزهای سخت کرونایی جمع نشوید تا کم نشوید


سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گذشت یک هفته ای از ماه مبارک رمضان حرف و حدیثی از برپایی افطاری‌ها شنیده می‌شود و در میان برخی از خانواده ها  شاهد برگزاری  ضیافت افطاری هستیم و در این میان کرونا همچنان بی‌رحمانه سنگر به سنگر صفوف نبرد را شکسته و وارد خانه‌های بیشتری شده و جان‌های بیشتری را می ستاند.

 اصلی ترین دلیل افزایش بستری‌ها و تعداد مبتلایان  نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات نوروزی بوده و با افت بیماری، مردم به عادی‌انگاری رسیدند و خیلی کرونا را جدی نگرفتند به طوری که رعایت پروتکل‌ها به میزان زیادی نسبت به قبل کاهش یافت و همین امر موجب گسترش موج چهارم در سراسر کشور و به دنبال آن آذربایجان غربی شد.

شهروندان باید این نکته را در نظر داشته باشند که وضعیت کرونا در پیک چهارم خطرناک‌تر از گذشته بوده و مردم باید از عادی‌انگاری پرهیز کنند تا از بروز تلفات انسانی به مراتب بالاتر از پیک‌های قبلی جلوگیری شود.

با توجه به نقش اجتماعات انسانی و دورهمی‌های خانوادگی در انتقال ویروس، لازم  و ضروری است که شهروندان  از شکل‌گیری دور همی های خانوادگی و هر گونه تجمعی که منجر به انتشا این ویروس منحوس شود پرهیز نمایند.

خطر شیوع گسترده و بی رحمانه ویروس کرونا که این روزها سایه شوم خود را بر جهان گسترده است با حضور و افزایش دور همی ها بیشتر می‌شود و به گفته کارشناسان و متخصصان تنها راه مقابله با این ویروس و قطع زنجیره فراگیری همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ماندن در خانه و رعایت توصیه‌های کارشناسان علاوه بر آنکه باعث حفظ سلامت خود و خانواده است، کمک بسیار بزرگی به کادر درمان و پزشکان و پرستارانی است که در این دوران شیوع کرونا تحت سخت‌ترین شرایط و خستگی در خط مقدم مبارزه با این ویروس بی رحم، خالصانه و ایثارگرانه به خدمت رسانی به هموطنان و همشهریان مشغول هستند و فقط در این بین همکاری مردم و رعایت هر چه بیشتر نکات بهداشتی می‌تواند از درد و آلام پزشکان و پرستاران در این روزهای سخت بکاهد.

در پایان اینکه، دوباره باید به همان حساسیت ها و نگرانی های روزهای آغازین رو در رویی با کرونا بازگشت و مردم در خانه هایشان بمانند چرا که در حال حاضر تنه و تنها کارسازترین مبارزه با این ویروس از خانواده آغاز می شود پس باید در خانه ماند و از هر گونه مهمانی و دورهمی نیز چشم پوشی کرد تا بلاخره  زنجیرهاین بیماری منحوس  قطع شود .


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید