21:07|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1400 - 11:55
کد خبر: 16117
یادداشت:

چرخش بازار آذربایجان غربی بدون متولی / مردم همچنان در صف روغن

گرانی روغن خوراکی از مشگلاتی است که این روزها، مردم ارومیه پس از مراجعه به فروشگاه‌ها با آن مواجه می‌شوند، اما کمبود این کالای اساسی موضوع مهمتری است که مردم استان را کلافه کرده است.
چرخش بازار آذربایجان غربی بدون متولی / مردم همچنان در صف روغن

سرویس اقتصادی باریش نیوز، کمبود روغن یکی از مشکلاتی است که در کنار سایر مشکلات به یکباره بر مردم نازل شد و یک شب خوابیدن و بیدار شدند دیدند که روغن نباتی در فروشگاه ها پیدا نمی شود و چندی بعد این کالاهای اساسی بعد غیبت چند هفته ای به یکباره با قیمت ۱۵۰ هزار تومان یعنی سه برابر قیمت واقعی ظهور کرد.

متاسفانه با گذشت چندین ماه شهروندان ارومیه ای  همچنان در بازار این شهر با کمبود روغن خوراکی روبرو هستند و اگر هم هست بصورت غیر دولتی و در واقع با قیمت غیر واقعی و یا اینکه در کنار خرید محصولات دیگر به مردم عرضه می شود.

این روزها که تمامی کشور درگیر کرونا است، تعطیلی واحدها کسب و کارها در چندین هفته به‌دلیل پیشگیری از شیوع بیماری مشکلات زیادی را برای معیشت بسیاری از خانواده‌ها ایجاد کرد و سفره برخی آنها را خالی‌تر از گذشته کرده باید مسئولان بیش از سال‌های گذشته بر بازار و قیمت کالاهای اساسی نظارت جدی‌تری داشته باشند تا افراد ضعیف در چنین شرایطی کمتر زیر بار گرانی‌ها آسیب ببینند.

مشکل نبود روغن و کالاهای اساسی از یک طرف و زیر بار نرفتن مسئولین درمورد اینکه مشکلاتی در بازار وجود دارد مردم را کلافه کرده است.

تلاطم قیمت ها از یک سو و کمبود محصولات از سوی دیگر این روزها بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است. وضعیتی که نشان می دهد مدیریت و نظارت بر بازار وجود ندارد و در این بین سازمان صنعت، معدن و تجارت که متولی تنظیم همین موارد است به جای پاسخگویی و ورود به عرصه، کاملا در سکوت به سر می برد.

در پایان اینکه مسئولان این سازمان به ندرت در دسترس خبرنگاران هستند و به این ترتیب آذربایجان غربی بخصوص شهر ارومیه متاسفانه بدون متولی در حوزه بازار رها شده است.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید