09:38|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1400 - 10:06
کد خبر: 16113
یادداشت:

جولان کرونا در پارک های ارومیه / محدودیت هایی که نادیده گرفته می شود

این روزها نقشه کرونایی آذربایجان غربی رو به سیاهی می رودسیاهی هایی که نتیجه شلوغی‌های بازار در پایان سال قبل، صف‌های مرغ و روغن و دیدو بازدید‌های نوروزی می باشد، البته نباید فراموش کرد که نتیجه سفر‌های نوروزی در آمار‌های بستری و فوتی کرونا هنوز تاثیر نگذاشته است و قطعا روزهای آینده شاهد خیز سنگین‌تر موارد بستری کرونا در استان خواهیم بود.
جولان کرونا در پارک های ارومیه / محدودیت هایی که نادیده گرفته می شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها پارک‌ها و تفرجگاهای شهر ارومیه در روزهای سیاه کرونایی مملو از جمعیت شده و مردم همانند دوران قبل از شیوع کرونا در کنار هم بدون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک جمع می‌شوند، به گفته کارشناسان بهداشتی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم از دلایل شیوع این ویروس در جامعه است.

در این میان، گروهی از شهروندان که محدودیتها و پروتکل های بهداشتی را زیرپا گذاشته اند و قفل در پارک ها را شکسته اند یا خسته اند از تداوم محدودیتهای کرونایی و به سیم آخر زده اند و یا معتقدند کرونا هیچ اثری بر روی آنهاندارد؛ عده ای هم می گویند چون اطرافیانشان کرونا نگرفته پس آنها هم نمی گیرند و برخی هم بدون ماسک و رعایت موارد بهداشتی اعتقاد دارند کرونا فریبی بیش نیست!


با وجود نصب پلاکاردها و نوارکشی در ورودی و حاشیه های پارک ها، متاسفانه عده ای از افراد جامعه نسبت به هشدارها بی تفاوت بوده اند و با زیر پا گذاشتن ممنوعیت ها باعث دامن زدن به شرایط حاد کنونی و افزایش آمار مبتلایان در روزهای آتی می شوند.


این در حالی است  پارک‌ها و بوستان‌های ارومیه تا پایان محدودیت‌های کرونایی ده روزه تعطیل خواهند بود و علت این تصمیم هم این است که از تجمع مردم در این مکان‌ها جلوگیری بشود، مردم بیشتر در خانه بمانند تا شاید بتوان امیدوار بود کمی از شدت انتقال بیماری کرونا کاسته شود.


اما متاسفانه برخی نه تنها برای سلامت خود و خانواده شان ارزشی قائل نیستند، که با رفتار‌های خودپسندانه شان سلامت دیگران را نیز به خطر می‌اندازند و آرامش روحی و روانی آن‌ها را سلب می‌کنند.


اما بیش از یکسال است که درگیر بیماری کرونا هستیم و بدون شک همگان از اثرات و ناملایمت‌های این بیماری آگاهند. هزاران نفر جانشان را و بسیاری شغل شان را از دست دادند و اقتصاد کشور لطمه خورده است.



حال که در شرایط سخت کرونایی قرار داریم تنها راه نجات همراهی و همکاری همگان در جهت کاهش شیوع و گسترش این ویروس منحوس می باشد. پس باید تا می‌توانیم هوای یکدیگر را داشته باشیم نه اینکه با عدم رعایت به گسترش بیش از بیش این ویوس دامن بزنیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

حمید
1400/01/30 - 01:13

مردم تو عشق و حال خودشون باشن بدبخت ما مغازه داران شدیم که مغازمون بسته هس ماهی هم باید پول اجاره بدیم، آخه این چه مدل مدیریت هس جلو پارک‌ها مامور بزار کسی اونجا ها تجمع نکنه