14:56|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1400 - 13:13
کد خبر: 16109
دومین پویش طرح آجر به آجر؛

مقدمه ساخت دومین مدرسه در استان با مشارکت عمومی

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی اعلام کرد: کمپین آجر به آجر با مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز و با هماهنگی سازمان نوسازی کشور به منظور ساخت یا تجهیز مدارس تشکیل شده است که این طرح در آذربایجان غربی تا کنون در قالب 2 پویش به نام های عاشورایی و پویش من مادرم انجام گرفته است.
مقدمه ساخت دومین مدرسه در استان با مشارکت عمومی


سپیده طیب قاسمی مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز، با اشاره به اینکه اداره کل نوسازی آذربایجان غربی در پویش اول طرح آجر به آجر در کشور موفق به کسب اول شد اظهار داشت: آذربایجان غربی اولین استان در سطح کشور بود که توانست در این زمینه اعتبار صد در صد را جذب نماید، چرا که مبلغ اعلام شده از سوی این اداره کل به وزارت آموزش و پروش، 1 میلیارد و 870 میلیون ریال بود اما خوشبختانه مبلغ 2 میلیارد و 40 میلیون ریال در این راستا جذب شد؛ اما متاسفانه در پویش دوم میزان مشارکت بسیار پایین آمد و این استان  در کشور مقام هفدهم را کسب کرد.

وی در ادامه از آغاز ساخت اولین مدرسه آجر به آجر در استان خبر داد و گفت: در آذرماه سال گذشته نیزساخت نخستین مدرسه در راستای اجرای طرح "آجر به آجر" در این استان  در روستای "گندکه" سردشت آغاز شد.

قاسمی گفت: متولی اصلی اجرای طرح آجر به آجر مجامع خیرین مدرسه ساز سطح استان ها می باشد که مشارکت های کم و محدود اما پرمعنا و با ارزش را از طرف مردم بخصوص دانش آموزان شامل می شود که شاید ارزش این کمک های به ظاهر کوچک به مراتب بالاتر از ارزش چند میلیاردی باشد.

وی در ادمه اظهار داشت: در واقع هدف از اجرای طرح آجر به آجر توسعه و احداث فضا نیست بلکه هدف اصلی این طرح توسعه فرهنگ مدرسه سازی از طریق دانش آموزان در کشور می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی در خاتمه به اهمیت فرهنگ مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: خیرین می توانند نزورات خود را بخصوص در ایام ماه مبارک هر چند به میزان بسیار کم ، اما بسیار ارزشمند به این امر پسندیده اختصاص داده و با مراجعه  به سایت  کمپین آجر به آجر با مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز و با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس کشور به منظور ساخت یا تجهیز مدارس راه اندازی شده است مراجعه نموده و در این امر خدا پسندانه شرکت نمایند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید