09:48|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1400 - 12:45
کد خبر: 16108
یادداشت:

عدم اجرای کامل محدودیت‌های کرونایی توسط برخی اصناف در ارومیه

با وجود اینکه ارومیه از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد اما متاسفانه محدودیت‌های کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی اصناف در این شهر به طور کامل اجرا نمی‌شود.
عدم اجرای کامل محدودیت‌های کرونایی توسط برخی اصناف در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اکنون بیش از یکسال است که از شیوع ویروس منحوس کرونا گذشته است و ارومیه از همان ابتدا به شدیدترین حد ممکن درگیر این ویروس شد؛ اعضای کادر بهداشتی و درمانی در این شهر دیگر رمقی ندارند و به تبع آن برای شهر نیز توانی نمانده است.

با آغاز سال نو و نادیده گرفتن  و بی توجهی به دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا از همان ابتدای سال ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

در مقابل این بی توجهی‌ها با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن در وضعیت قرمز، ستاد مقابله با کرونا محدودیت‌های ۲ هفته‌ای را تصویب کرد.

این روزها با گذر از بازارهای سطح شهری شاهد عدم رعایت محدودیت‌ها توسط برخی از اصناف خواهیم بود که بصورت کرکره پایین به فعالیت خود ادامه می‌دهند این موضوع مورد اعتراض عده زیادی از اصناف که محدودیت‌ها را جدی گرفته‌اند، شده است.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان که اظهار می‌کنند همه آن‌ها چک دارد و مجبور هستند در موعد معین مبلغ چک و اجاره بها را واریز کنند و در طول یکسال گذشته ضررهایی را متحمل شده‌اند ولی هستند اصنافی که بصورت مخفیانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند و این تبعیض در اجرای قوانین، اوج بی انصافی است.

اعمال محدودیت‌های کرونایی برای صاحبان اصناف و مشاغل لازم است ولی کافی نیست و اگر قرار است کرونا به صورت مطلوب کنترل شود باید این سخت گیری‌ها و محدودیت‌ها بیشتر شده و حتی برای ادارت و مؤسسات نیز اعمال شود.

با توجه به شروع موج چهارم همه‌گیری بیماری کرونا در و مواجهه با گونه‌های جهش‌یافته این ویروس لازم است اصناف از تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تمکین کرده تا مشمول ۱۵ روز پلمب در شهرهای قرمز و نارنجی نشوند.

آژیر خطر کرونا در ارومیه به صدا درآمده است و برای نابودی آن باید همه مردم و مسئولین دست در دست هم دهند تا ریشه این ویروس کنده شود؛ عبور از بحران کنونی مستلزم همدلی و همکاری همه آحاد مردم است و ممکن است دود این همه بی تدبیری مسئولین و بی تفاوتی مردم در نهایت به چشم همه رود و خشک‌وتر را بسوزاند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید