10:15|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1400 - 13:17
کد خبر: 16093
در بحران کرونا؛

در قبال جان هم مسئولیم

وضعیت کرونا در آذربایجان غربی از موج سوم بسیار وخیم تر شده است، بیمارستان ها پر شده، تعداد بیماران هر روز بیشتر می شود، وخامت اوضاع به جایی رسیده که 14 شهرستان این استان در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است.
در قبال جان هم مسئولیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع کرونا در کشورمان همه جا درگیر ویروسی شد که چهره به چهره و خانه به خانه مهمان ناخوانده شهروندان شد ولی در چند ماه گذشته رفته رفته حساسیت‌ها کمتر و مردم به روزهای عادی زندگی خود برگشتند، محدودیت‌های قانونی هم برداشته شد تا اقتصاد و معیشت مردم بیشتر از این آسیب نبیند اما برخی فکر کردند برداشتن محدودیت‌ها یعنی تمام شدن کرونا و برای همین بار و بنه سفر بستند و دومین نوروز کرونایی را راهی این شهر و آن شهر شدند تا حال و هوایی عوض کنند ولی عیدی آنان برای کادر درمان تنها افزایش روز به روز بیماران شد، بیمارانی که فکر می‌کردند به ایمنی رسیده اند و کرونا دیگر تاثیری بر آنها ندارد.

روز به روز آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا رو به افزایش است و یکی از اصلی ترین راه‌های انتقال و انتشار این ویروس مسافرت به سایر شهرها بخصوص شهرهای آلوده، تردد در سطح شهر و در خانه نماندن و همچنین نزدن ماسک است

متاسفانه ساده انگاری و  عادی انگاری های در رعایت کردن پروتکل‌ها و مقاومت در برابر اجرای دستورالعمل‌ها باعث بازگشت بیماری به سیر صعودی و افزایش مرگ و میرها و بازگشت محدودیت‌ها شد، در این میان ویروس کرونا ثابت کرد که با کمترین غفلت به مردم آسیب ی جبران ناپذیرخواهد زد.

این روزها همه پزشکان و دیگر کادر درمانی خسته هستند، شهروندان می توانند با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، خط کشیدن دور دورهمی‌ها و عمل به توصیه‌های بهداشتی، کمی از بار گران و سنگینی که به دوش دارند را کم کنند.

 لازم است همگان، دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی و اقشار مختلف مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها و کمک به شکست کامل این بیماری کمک کنند.

کادر درمان استان از مردم تقاضا دارند که توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، این خواسته همه آنهایی است که این روزها جز رنج مریض‌داری و پرستاری، نگران بحرانی شدن کرونا در استان هستند.

سخن آخر اینکه، شکست کرونا تنها در همراهی مؤثر مردم و مسئولان امکان‌پذیر است و رعایت نکات بهداشتی باید با حساسیت و متعهدانه در تمامی بخش‌های جامعه جدی گرفته شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید