10:05|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1400 - 10:28
کد خبر: 16080
یادداشت:

دردسرهای دریافت وام ازدواج برای جوانان تمامی ندارد!

متاسفانه شرایط سخت دریافت وام‌ ازدواج که به نحوی از سوی بانک‌ها به جوانان اعمال می‌شود و آنان را در این شرایط اقتصادی دچار مضیقه می‌کند، بطوری‌که وام ازدواج برای جوانان رویای دست نیافته‌ای شده است و امید می‌رود که مسئولین این مسیر دشوار پرداخت وام ازدواج را تا حدی تسهیل کنند.
دردسرهای دریافت وام ازدواج برای جوانان تمامی ندارد!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه این روزها گرانی و تورم، مردم به خصوص جوانان را تحت فشار قرار داده و آن‌ها را درگذران زندگی روزمره خود ناتوان کرده و افزایش قیمت‌ها، به طور لحظه ای درحال صعود است اما درآمدها کاهش یافته و یا بخش عظیمی از مردم بیکار شده‌اند.

در مقابل بسیاری از جوانان بر این باور شده‌اند که دیگر باید ازدواج را به فراموشی بسپارند زیرا با توجه به این حجم از تورم و کم درآمدی و بیکاری چگونه باید یک خانواده را اداره کنند.

برای آغاز یک زندگی مشترک باید حداقل‌هایی فراهم شود. با توجه به وضعیت اقتصادی این حداقل‌ها هرسال تغییر رنگ می‌دهند و در حال حاضر و در شرایط کنونی به دست آوردن این حداقل‌ها دردسر زیادی دارد.

این روز‌ها مشکلاتی از قبیل بیکاری، افزایش روز افزون قیمت مسکن و اجاره خانه، خرج زندگی و تهیه جهیزیه وجود دارد. از طرف دیگر دریافت وام ازدواج، زوج‌های جوان را با مشکلات دیگر رو به رو کرده است.

طبق پیام های دریافتی از سوی مخاطبان، کسی که خواهان دریافت وام می‌باشد، ضامن وی باید حتما مالک خانه باشد و همچنین فیش حقوقی او باید بالای چند میلیون باشد که متاسفانه پیدا کردن چنین ضامنی برای اکثریت ممکن نیست.

از طرفی هم به دلیل صف‌های طولانی در بانک‌های دولتی برخی ها به بانک خصوصی مراجعه می‌کنند. البته شرایط آنان برای ضامن سخت‌تر است. برای هر کدام از زوجین یک ضامن نیاز است. این ضامن باید از بانک وام‌دهنده حقوق بگیرد یا یک حساب جاری فعال در آن بانک داشته باشد.

علی‌رغم اینکه مسئولین ذی‌صلاح اظهار می‌کنند وام ازدواج باید تسهیل شود و هر چند یکبار از پشت تریبون وعده‌هایی در این مورد می‌دهند، ولی پروسه نوبت‌دهی آن طولانی است.

وام ازدواج یک وام تجاری نیست و کاملا متفاوت است، چون برای حمایت جوانان در نظر گرفته شده است بنابراین شرایط دریافت وام ازدواج باید آسان‌تر از دیگر وام‌ها باشد.

وام ازدواج در نظر گرفته شده برای جوانان 50 میلیون تومان است که با توجه به وضعیت اقتصادی مبلغ ناچیزی می‌باشد که صرفا می‌تواند درصد ناچیزی از مشکلات جوانان را فراهم کند.

در آخر انتظار می‌رود مسئولین مربوطه در جهت کاهش شرایط دشوار برای دریافت وام ازدواج برنامه‌هایی را اتخاذ و مبلغی مورد قبول بعنوان وام ازدواج برای جوانان در نظر بگیرد تا شاید با این وام بتوانند زندگی ساده‌ای برای خود فراهم کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید