18:41|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1400 - 11:38
کد خبر: 16077
لزوم رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی؛

کرونا؛ ویروسی مهلک در کمین مردم آذربایجان‌غربی

ویروس منحوس کرونا با توانی مضاعف در حال پیشروی است و این کلاف ویروسی آن ‌قدر درهم ‌پیچیده شده که تنها راه گره گشایی آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.
کرونا؛ ویروسی مهلک در کمین مردم آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بحث ویروس کرونا امروز به صورت یک مساله جدی درآمده است. به گفته پزشکان و متخصصان امر با این ویروس منحوس تا پایان واکسیناسیون درگیر خواهیم بود،‌ از این رو ضرورت دارد تا از آن غافل نشده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار مبتلایان کاهش یابد.

 ویروس کرونا بیش از یکسال است که آمده و گویی قصد رفتن ندارد هر بار با قصه و نوع جدید و آماری از فوتی‌ها و مردمان زیادی که یا جانشان را از دست می‌دهند و یا در سوگ عزیزانشان می‌نشینند، نمایان می‌شود.

متاسفانه به علت طولانی شدن مدت شیوع ویروس کرونا و با توجه به تغییر شیوه زندگی خانواده‌ها، کم کم مردم خسته شده و به انجام پروتکل‌های بهداشتی کمتر اهمیت می‌دهند.

با گذر از خیابان‌ها مردمی را میبینیم که بدون ماسک و در نظرگرفتن پروتکل‌های بهداشتی مشغول رفت و آمد هستند گویا که درشهر ویروسی به نام کرونا وجود ندارد.

طبق گفته ستاد استانی مقابله با کرونا، تا زمانی که دارو یا واکسن برای این بیماری ساخته نشده است، باید به رعایت نکات بهداشتی و زندگی مسالمت آمیز با این ویروس عادت کنیم.

هم اکنون آمار مبتلایان به این ویروس در استان روز به روز افزایش می‌یابد و عدم توجه به خطر انتقال این ویروس می‌توان زمینه جولان کرونا را تا سال‌ها مهیا کند.

در آخر بایستی گفت الزام استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به دستورات بهداشتی، سه اصل اساسی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به شمار می‌رود. از این رو تنها راهکار موجود همکاری و همراهی مردم است و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید امکانات بهداشتی لازم را در اختیار همگان قرار دهند.

درست است که پروتکل‌های بهداشتی معجزه نمی‌کند اما مهم‌ترین عامل در قطع چرخه ویروس کرونا محدود کردن تجمعات است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید