08:04|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1400 - 10:44
کد خبر: 16072
یادداشت:

نبود روغن در فروشگاه‌ها/وعده‌های مسئولین برای تامین اقلام همچنان ادامه دارد

امروزه نبود یا بالابودن قیمت برخی اجناس مانند روغن خوراکی در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های سطح شهری که در نگاه عامه ریشه در کم‌توجهی‌های نظارتی دارد عاملی برای اعتراض شهروندان شده است.
نبود روغن در فروشگاه‌ها/وعده‌های مسئولین برای تامین اقلام همچنان ادامه دارد

سرویس اقتصادی باریش نیوز، طی روزهای اخیر شاهد کمبود انواع روغن در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های ارومیه هستیم و در کنار آن افزایش قیمت این کالای اساسی نگرانی‌هایی را برای خانوارها ایجاد کرده است.

در بسیاری از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها روغن در قفسه ها پیدا نمی‌شود و در صورت مشاهده هم برخی از فروشگاها و مغازداران آن را به قیمت بیشتری به مشتری عرضه می‌کنند.

فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهری ابتدا تا چندی پیش روغن جامد را در مقدارمحدود به مشتریان عرضه می‌کردند و گویا تقاضای عمومی برای تهیه این نوع روغن بالا رفت که به یکباره در پس شایعات، انواع روغن‌های مایع هم قفسه‌ها را خالی کردند و این بار نیز دسترسی مشتریان به تراریخته و غیر ترایخته نیز دشوار شد.

از طرفی هم اکثرا فروشگاه‌ها روغن دارند اما در این فروشگاه‌ها به بهانه فروش روغن، خرید اجباری برای مشتریان لحاظ می‌شود که این امر تخلف محسوب می‌شود که مشتریان می‌توانند از آن مجموعه شکایت کنند.

در پی کمبود روغن مصرف کننده به جای این که روغن مورد نیاز خود را خریداری کند بیشتر از نیاز خریداری می‌کند که این مساله موجب افزایش تقاضا می‌شود و کمبودهای مقطعی را به وجود می‌آورد.

در مقابل موضوع فوق اگر از طرف مردم به مسئله بنگریم خواهیم دید که ترسی که از کمبود و نبود روغن بر جانشان افتاده باعث می‌شود که بیش از نیازشان خریداری کنند و حتی در برخی موارد منجر به صف‌هایی می‌شود که عواقب آن در حاکمیت وضعیت قرمز کرونایی در شهر به راحتی مشاهد می‌شود.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین فکری برای حل این موضوع بیاندیشند و نظارت‌های دقیقی را در نبود و افزایش قیمت سلیقه‌ای روغن اعمال کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید