12:30|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1400 - 11:28
کد خبر: 16068
یادداشت:

تلخ‌کامی مردم از آشفتگی و گرانی بازار میوه

این روز‌ها افزایش قیمت بسیاری از کالا‌ها در کنار کاهش درآمد خانوار‌ها بیش از ویروس کرونا، بر مردم فشار وارد کرده است و در حالی که میوه فراوان در بازار وجود دارد اما قیمت‌ها به حدی گران است که قشر متوسط به پایین جامعه توان خرید ندارد.
تلخ‌کامی مردم از آشفتگی و گرانی بازار میوه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در روز‌های گذشته، قیمت میوه با جهشی عجیب و باورنکردنی در برخی اقلام رشدی دوبرابری را نسبت ‌به هفته‌های گذشته تجربه می‌کند.

متاسفانه این روزها هر چند مدت یکبار شاهد افزایش ناگهانی قیمت‌ها هستیم که گویا نظارتی نسبت به افزایش آن وجود ندارد و مسئولین ذیربط در پی اعمال افزایش قیمت معیشت مردم را در وهله آخر قرار می‌دهند.

این روزها، قیمت میوه با جهشی عجیب و باورنکردنی در برخی اقلام رشدی دوبرابری را نسبت‌ به هفته‌های اخیر تجربه می‌کند؛ اتفاقی که نگرانی‌های زیادی را در زمینه تأمین محصولات متناسب با نیاز مردم ایجاد کرده است.

اگر سری به میوه‌فروشی‌های شهر بزنیم و از نزدیک این دغدغه شهروندان را درک خواهیم کرد. برای نمونه کارگری که در این وضعیت اقتصادی با اندک حقوقی که دریافت می‌کند چگونه می‌تواند برای خرید میوه پا به میوه فروشی بگذارد؟

از طرفی هم با شیوع کرونا اکثریت مردم از کار بیکار شدند و در وضعیت معیشتی دشواری به سر میبرند، آنها در طول یکسالی که گذشت تمام پس انداز خود را صرف تهیه اقلام خوراکی اساسی کرده‌اند.

در مقابل این توصیه اکثریت پزشکان برای مقابله با ویروس منحوس کرونا تقویت سیستم ایمنی می‌باشد که با توجه به گرانی‌های روزانه امکان چنین چیزی نه تنها برای قشر ضعیف بلکه برای قشر متوسط نیز غیر ممکن است.
دلایل این گرانی‌ها را می توان در دلالی و واسطه گری، عدم نظارت جستجو کرد و البته بخشی از این گرانی هم تورم می‌باشد و فروشندگان میوه فکر می‌کنند که اگر گرانی در سایر بخش‌ها هست آن‌ها هم باید میوه را گران تر بفروشند.

این در حالی که گرانی و نوسانات قیمت در مورد کالا‌های مختلف در بازار بر مردم فشار آورده مسئولان دولتی همچنان اصرار بر این دارند که کنترل بازار را در دست دارند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولان نظارت بر بازار به‌جای شعاردادن و بازدید‌های نمایشی، با اعمال نظارت بیشتر، از سود جویی متخلفان جلوگیری کرده تا تمامی قشر‌های جامعه بتوانند در ایام کرونا، حداقل میوه سبد مورد نیاز خانوار‌های خود را خریداری کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید