11:09|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1400 - 11:02
کد خبر: 16066
با اوج گیری دوباره کرونا؛

مردم در حال جان دادن و مسئولان به دنبال مقصر!

تعطیلی عمومی ده روزه به دلیل شیوع موج چهارم کرونا در کشور از دیروز آغاز شده است . اما متاسفانه وسایل نقلیه عمومی همچنان شلوغ است و درباره اعمال محدودیت‌ها سردرگمی وجود دارد و برخی از مردم و اصناف به رعایت این محدودیت ها می پردازند و برخی دیگر از اجرای این محدودیت ها سر باز می زنند.
مردم در حال جان دادن و مسئولان به دنبال مقصر!

 
سرویس اجتماعی باریش نیوز، اوج گیری دوباره کرونا بعد از تعطیلات نوروزی  باعث تعطیلی ۱۰ روزه در کل کشور و همه اصناف شد و همه  اینها در حالی بود که ۱۵ روز تعطیلات عید نوروز می توانست شعله های این بیماری منحوس را فروکش نماید اما متاسفانه با بی تدبیری دولت به نقطه اوج شیوع کرونا تبدیل و باعث شد که این ویروس سرتاسر کشور را فرا گیرد.

در این میان باید از برخی شهروندان نیز به خاطر عدم رعایت شرایط بهداشتی در مجالس عروسی، بازار و میهمانی‌ها گله مند شد و همچنین در مقابل  آن نیز از برخی مسئولان به خاطر عدم برنامه ریزی های منطقی بیشتر انتقاد کرد و قطعاً باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند،

توجه به مشاهده چند مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در کشور و به قدرت سرایت پذیری بسیار بالای این ویروس، هرگونه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، می تواند در افزایش تعداد مبتلایان و افزایش آمار مرگ و میر موثر باشد. به طور کلی هر کدام از ما اگر خودمان را مسئول سلامتی و جان کادر درمان و هموطنانمان بدانیم؛ تا انتهای پروسه واکسیناسیون، به هیچ وجه در انجام دستورالعمل‌ها تعلل نمی‌کنیم . تقریباً بیشترمان پیش بینی می کردیم بعد از تعطیلات عید نوروز آمار ابتلا به کرونا افزایش پیدا کند.

بسیاری در شبکه های اجتماعی خطاب به مسئولان خواستند که محدودیت های بیشتری برای ایام عید در نظر بگیرند. عده ای دیگر هم در مقابل می گفتند، مردم خسته شده اند و نمی توان بعد از گذشت یک سال سخت باز همه را مجبور به خانه نشینی کرد. از سوی دیگر بیشتر رسانه ها از لزوم توجه به پروتکل های بهداشتی گفتند و اینکه وظیفه هر شهروندی است تا بنابر مسئولیت اجتماعی اش قواعد را رعایت کند. خلاصه باید گفت که همه اینها جدل های بی پایانی است که متاسفانه تا به امروز هم ادامه داشته است و دریغ از تدبیر  و اندیشه ای اصولی برای ریشه کن کردن این بیماری.

در این شرایط بحرانی کرونا خطر بیشتر از هر زمان دیگری در کمین مردم است و در نقطه اوج پیک چهارم کرونا داریم و اگر رعایت نکنیم قطعا فاجعه اتفاق می افتد.

باید این نکته را در نظر داشت در این روز‌های سخت که کرونای انگلیسی نیز به کشور یورش برده است، بهتر است مردم و مسئولان با وزارت بهداشت و مدافعان سلامت بیشتر همراهی کنند و باید بدانیم که مانند گذشته راهی جز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی و برگزاری مراسم عزا و عروسی نداریم، بیاییم کمی بیشتر به فکر سلامت خود، دیگران و مدافعان نظام سلامت باشیم تا بیشتر از این شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

شیرین شریفی






 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید