08:52|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1400 - 12:53
کد خبر: 16063
یادداشت:

در باغ رضوان ارومیه انگار خبری از کرونا نیست!

برخی از مردم که با بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور در آرامستان‌ها این ویروس چموش را در سال جدید همراهی می‌کنند.
در باغ رضوان ارومیه انگار خبری از کرونا نیست!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، پس از قرمز شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا و شیوع موج چهارم در ارومیه در روزهای اخیر، مسئولان مربوطه توصیه می‌کنند شهروندان برای زیارت اهل قبور رفتگان خود حضور در باغ رضوان و آرامستان‌های محلی را به حداقل رسانده و در روزهای هفته تقسیم کنند.

روند افزایشی آمار مبتلایان همچنان ادامه داد و در روزهای اخیر وضعیت شهر ارومیه از وضعیت هشدار و نارنجی به قرمز تغییر یافته است.

اما موضوعی که بسیاری از مسئولان و حتی مردم بر آن تاکید دارند؛ حضور مردم و تجمع در مراسم‌ ترحیم است که هربار به نحوی تعداد زیادی را درگیر این ویروس منحوس کرده و می‌کند.

موضوعی که هنوز فرهنگ حذف آن برای شهروندان جا نیفتاده و بر برگزاری آن تاکید دارند گویی این بیماری تنها گریبان دیگران را خواهد گرفته و خود از آن در امان‌اند.

این روزها اگر گذی از باغ رضوان ارومیه داشته باشیم شاهد تجمع تعداد زیادی از شهروندان خواهیم بود که این تجمع سبب نگرانی عده زیادی از شهروندانی شده است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت‌های خود قرارداده‌اند.

اینجا در دل شهر ارومیه و در آرامستان شهر انگار خبری از کرونا نیست! آدم‌ها دسته دسته به راحتی وارد آرامستان می‌شوند و کنار هم ساعت‌ها میان قبرها می‌نشینند!

در این شرایط کرونایی که همه به هر دری می‌زنند و از هرچه که دارند می‌گذرند تا آمار کرونا کمی پایین بیاید، این بی خیالی در باغ رضوان چه معنایی می‌دهد! بی خیالی‌ای که می‌تواند ظرف روزهای آینده به قیمت جان دوباره خیلی‌ها تمام شود.

شلوغی باغ رضوان به کنار، قوانین عجیب آن را کجای دلمان بگذاریم. اینجا آدم‌ها می‌توانند به راحتی وارد شوند و ساعت‌ها میان قبرها پیاده‌روی کنند، اما ورود ماشین‌ها ممنوع است، چون شرایط کرونایی است!

در آخر جهت جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان و افزایش تجمعات در باغ رضوان انتظار می‌رود مسئولین ذیربط در اعمال محدودیت‌ها نظارت دقیق تری بجای آورند و در مقابل مردم نیز با در نظر گرفتن خطر کرونا برای خود و عزیزانشان از حضور در باغ رضوان به شدت اجتناب کنند.  




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید