14:08|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1400 - 10:23
کد خبر: 16058
یادداشت:

تعطیلی دوباره کشور زیر سایه بی تدبیری دولت

عملکرد دولت در روز‌های پایانی سال را باید مهم ترین عامل خیز دوباره کرونا دانست چرا که تعطیلات نوروزی بهترین زمان برای قرنطینه کشور بود و دولت بدون توجه به این امر و آزاد گذاشتن سفرهای نوروزی باعث شد که در پایان تعطیلات شاهد تعطیلی دوباره کشور ان هم در این شرایط و بحران اقتصادی باشیم که در این میان بیشتر از همه اصناف و کسبه متضرر خواهند شد.
تعطیلی دوباره کشور زیر سایه بی تدبیری دولت

سرویس اجتماعی باریش نیوز، علیرغم اینکه بارها مسئولان وزارت بهداشت نسبت به موج تازه کرونا هشدار داده بوند، اما رئیس جمهور در آستانه تعطیلات نوروزی با اعلام اینکه از پیک کرونا عبور کردیم عادی سازی کرد و متاسفانه بعد از تعطیلات شاهد افزایش روز به روز ابتلا‌ها و مرگ و میر‌ها شدیم و متاسفانه  دود  همه این بی تدبیری ها به چشم اصناف رفت.

حال سوال بسیاری از اصناف از دولت تدبیر و امید این است که چرا در تعطیلات نوروزی که بهترین زمان برای قرنطینه بود،  کشور را قرنطینه نکردید؟ چرا توصیه هاو هشدارهای وزیر بهداشت نادیده گرفته شد؟ چه کسی می خواهد پاسخگوی اجاره های معوقه، چک های برگشتی و ضرر و زیان اصناف باشد؟ و سوال های متداول  دیگری از بی تدبیری هایی که باعث ورود کشور به موج چهارم کرونا شد مانند عدم لغو پروازهای ترکیه، صف های سراسری روغن و مرغ که یکی از مهم ترین عامل شیوع ویروس کرونا در میان مردم بود و  بسیاری از بی تدبیری های دیگر که همگی دست در دست هم دادند که کرونا را دوباره به اوج شیوع خود در کشور برسانند.

 صف های مرغ و روغن آغاز دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی و همراه شدن آن با بی توجهی نهادهای دست‌اندرکار برای اعمال پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها موج جدیدی از شیوع این ویروس را در کشور ایجاد کرد به شکلی که تعداد قربانیان روزانه این ویروس در کشور دوباره سه رقمی شده و هر روز شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از این ویروس متنحوسص در سراسر کشور هستیم. حال با وصف این اغوضاع  مشخص نیست که بر سر اصناف کشور در این بحران اقتصادی  خواهد آمد و چه راهکارهایی برای عبور از این بحران جدید وجود خواهد داشت و چه کسی پاسخگوی وضعیت به وجود آمده خواهد بود.

اینکه اصناف کشور تابع دستورالعمل‌های صادر‌شده از سوی نهادهای بالادست کشور باشند، موضوع چندان دور از ذهنی نیست و طبیعی است که همه اصناف خود را ملزم بر رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی بدانند. اما مسئله‌ای که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد این است که این دستورالعمل‌های اعمال شده  تا چه حد منطبق با انصاف است و نتیجه اجرای آنها در بلندمدت چه سود یا زیانی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

در پایان اینکه، آیا در همین مدت نهادهای مربوطه ر در حوزه معیشت مردم، وظایف و تعهدات خود را در قبال تامین درآمد و جلوگیری از ضرر و زیان اصناف انجام داده‌اند؟

شیرین شریفی




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید