15:42|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1400 - 10:02
کد خبر: 16056
از شنبه 21 فروردین 1400:

اعمال ۱۰ روز محدودیت در شهر‌های قرمز

بر اساس مصوبه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز در همه شهر‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند به مدت ۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود.
اعمال ۱۰ روز محدودیت در شهر‌های قرمز

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، براساس مصوبه جلسه کمیته‌های تخصصی ستادملی مقابله با کرونا ،ستاد‌های استانی در مراکز و شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی موظفند مطابق طرح مدیریت هوشمند، کلیه محدودیت‌های لازم را در بخش‌های اصناف، تردد‌ها و نحوه حضور کارمندان در ادارات به دقت اعمال و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز نظارت‌های لازم را انجام دهند. همچنین همه استان‌ها در هر وضعیتی که قرار دارند موظف به رعایت و اجرای همه شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم هستند.

در عین حال کمیته عالی نظارت با محوریت و مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست نظارت دقیق را بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال و افرادی که الزمات قانونی در این خصوص را رعایت نمی‌کنند برای برخورد به مراجع ذیربط معرفی کند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست افرادی را که تست آن‌ها مثبت شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند برای اعمال مجازات به مراجع قانونی معرفی کند.

بر اساس مصوبه این جلسه از روز شنبه در همه شهر‌هایی که در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت ۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود و بدیهی است سایر شهر‌ها هم براساس رنگ بندی اعمال شده باید محدودیت‌ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته بهداشت و درمان با همکاری ستاد‌های استانی و دانشکده‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی و مراکز درمانی بیشتری را برای ارایه خدمات به بیماران و مبتلایان به کرونا تجهیز و آماده کنند.

از شنبه ؛ اعمال ۱۰ روز محدودیت در شهر‌های قرمز

از شنبه ؛ اعمال ۱۰ روز محدودیت در شهر‌های قرمز

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید