20:26|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1400 - 12:18
کد خبر: 16055
یادداشت:

مدافعان سلامت همچنان در خط مقدم مقابله با کووید-19

مزمن شدن شیوع بیماری کرونا موجب خستگی و فرسودگی کادر درمان شده است و ساده انگاری مردم نیز خستگی آن‌ها را تشدید می‌کند.
مدافعان سلامت همچنان در خط مقدم مقابله با کووید-19

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا! ویروسی که دست بردار نیست و همچنان قربانی می‌گیرد. چه از میان عامه مردم و چه از بدنه کادر درمان؛ از جان‌گذشتگانی که بیش از یکسال است با بیماران کرونایی در تماس هستند و اکثرا در طول این مدت مبتلا شده‌اند و کم نیستند پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که دچار این ویروس شده و بر سر درمان بیماران جان باخته‌اند.

پرستاران و کادر درمان با شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار گرفتند و امروز متاسفانه با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افراد بستری افزایش یافته در حالی که کادر درمان به شدت از این موضوع نگران هستند.

با شیوع مجدد ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی، وضعیت این استان مجدد به وضعیت قرمز تبدیل شده است و محدودیت‌هایی از هفته گذشته فعالیت‌های گروه‌های مشاغل در این استان لغو و یا دچار محدودیت شده بودند مجددا برقرار شده است.

متاسفانه آمار مبتلایان به این ویروس چهار رقمی شده و تقریبا ظرفیت بیمارستان‌های سطح استانی در حال پر شدن می‌باشد، کاش اندکی به خودمان بیاییم، کرونا شوخی ندارد و با ادامه روند فعلی امروز یا فردا گریبانگیر خودمان هم می‌شود.

تخت‌های اشغال شده از بیماران کرونایی،خستگی کادر درمان از این‌ همه بی‌ملاحظگی مردم در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضعف در نحوه اجرا و نظارت در رعایت قوانین کرونایی از سوی مسئولان، جنگی طاقت‌فرسا را برای همگان رقم زده که عاقبت آن جز مرگ عزیزان دور و نزدیک‌مان نیست.

از طرفی هم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم و مسئولان باعث شده است تا حجم کاری پرستاران مجدد افزایش پیدا کند در حالی که پرستاران از این وضعیت خسته شدند.

در پایان با توجه به نامشخص بودن آینده این بیماری، واجب است که با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان‌های مشکوک به آلودگی در حفظ سلامت خود بکوشیم تا بر سنگینی کار این جان برکفان نیفزاییم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید