10:22|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1400 - 11:08
کد خبر: 16049
یادداشت:

مردم همچنان چشم انتظار رفع چاله‌های سطح شهری

دست اندازها و چاله هاي خیابان ها در ارومیه معضلی جاافتاده و عادی برای شهروندان بوده و مردم سالهاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و متاسفانه مسئولین ذیربط همچنان در بی‌توجهی و بی‌خیالی نسبت به این موضوع به سر می‌برند.
مردم همچنان چشم انتظار رفع چاله‌های سطح شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سال‌هاست که چاله‌های سطح خیابان‌های ارومیه به عنوان یکی از معضلات اصلی این خیابان‌ها خودنمایی می‌کند و با وجود نارضایتی شهروندان هر روز شاهد عمیق‌تر شدن این زخم‌های کهنه بر پیکر شهر هستیم.

برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر ارومیه در وضعیت بسیار نامطلوبی به سر می‌برد وضعیت بسیار بد آسفالت و چاله‌هایی که به چاه تبدیل شده‌اند در خور کلانشهر ارومیه نیست.

داستان خیابان و آسفالت در ارومیه داستانی  است که به نظر می‌رسد خیال تمام شدن ندارد و روزانه هزاران خودروی عبوری از این خیابان‌ها در مواجهه با چاله‌ها و تکه‌های آسفالت کنده شده که همچون پاره سنگی در وسط جاده وجود دارد مجبور به ترمزهای خطرآفرین و تغییر جهت‌های ناگهانی می‌شوند، تا چاله‌ها و سنگ‌ها را رد کنند و موجب بروز خسارت  برای خودروی خود نشوند.

ولی متاسفانه در پی این ترمزهای ناگهایی تصادف‌های جبران ناپذیری می‌تواند به وقوع بپیوندد و می‌تواند جلوبندی خودروهای سواری را از بین ببرد.

اگر یک روز را به گشت و گذار با اتومبیل در سطح خیابان‌های شهر اختصاص دهیم از کوچه فرعی یک شهرک تا اصلی ترین خیابان‌های سطح شهری همه و همه چاله‌هایی به عمق چاه دارند و وضعیتی بسیار نامناسب که درخور یک کلانشهر نمی‌باشد!

کم توجهی به اصول اساسی در زیرسازی معابر و خیابان‌ها و به تبع آن کیفیت بد آسفالت‌ها، همه و همه دست در دست هم داده‌اند تا گشت و گذار در مسیرها و خیابان‌های شهر برای رانندگان دشوار شود و به تبع آن خیابان‌ها به جاده‌‎های خاکی تبدیل شود.

 از طرفی هم نباید این مسئله مهم را فراموش کرد که بسیاری از خیابان‌های اغلب مناطق شهر از سال‌ها قبل بارها برای اجرای طرح های گازرسانی، فاضلاب، آب و ... حفاری شده که محل حفاری یا بدون ترمیم رها شده و یا بدون زیرسازی به شکل غیر اصولی ترمیم شده است.

مشکلات مربوط به چاله‌های خیابان‌ها و کوچه‌ها هنگام بارندگی نمود بیشتری می‌یابد و در تردد خودروها و عابران پیاده اختلال ایجاد می‌کند.

در آخر به صراحت می‌توان گفت وضعیت چاله‌های ارومیه امروز به معضلی تبدیل شده است که اگر زودتر برای آن چاره اندیشی نشود علاوه بر استمرار نقض حقوق شهروندی، این موضوع بر دیگر ابعاد توسعه این شهر تاثیر نامطلوبی خواهد داشت.

در پایان انتظار می‌رود متولیان این امر هر چه سریع‌تر برنامه‌هایی در جهت رفع این مشکل برنامه‌هایی را اتخاذ و عملی کنند.





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید