04:22|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1400 - 08:47
کد خبر: 16046
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد:

تزریق 8 هزارو 800 دُز واکسن کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 8 هزارو 800 دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.
تزریق 8 هزارو 800 دُز واکسن کرونا در آذربایجان غربی

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تا کنون حدود ۱۲۰۰۰ دز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تخصیص یافته که در ۴ مرحله دریافت شده و در اختیار شهرستانها برای تزریق گروههای هدف اعلامی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تا به امروز با توجه به معرفی و شناسایی افراد دارای اولویت حدود ۸۸۰۰ دز تزریق شده است که شامل کادر درمان بیمارستانهای بستری کننده کرونا ،کادر فوریتهای پزشکی ، سالمندان ، جانبازان ، غسالان ،کادر بهداشت مراکز ۱۶ ساعته و آزمایشگاههای کرونا است.

آقازاده خاطر نشان کرد: واکسیناسیون بر حسب اولویتهای سند کشوری ادامه دارد و فراخوان به منظور ثبت نام افراد جامعه در سامانه های الکترونیک بهداشت بوده تا از این طریق افراد اولویت دار با توجه به سند واکسیناسیون کشوری احصاء و نسبت به برنامه ریزی و برآورد امکانات اقدام شود تا در اینده ای نزدیک انشالله واکسیناسیون بعمل آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بااشاره به وضعیت ابتلای کرونا در استان افزود: طبق آخرین آمار،۷۴۵ بیمار حاد تنفسی در استان بستری است که از این تعداد ۳۷۹مورد بستری مشکوک و مابقی قطعی هستند. 

وی با بیان اینکه ۸۶۹مورد مبتلای جدید به کووید ۱۹در استان ثبت شده است، اظهار کرد:  مجموع مبتلایان در استان به ۱۲۶هزار و ۵۱۷ مورد رسیده است. 

آقازاده با تاکید بر تداوم رعایت پروتکلهای بهداشتی تصریح کرد: با ثبت ۶فوتی جدید، مجموع فوتی ها در اثر ابتلا به کرونا در استان ۳۸٠۸ مورد است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بااشاره به رنگ بندی استان از لحاظ شیوع کرونا اعلام کرد: شهرهای ارومیه، نقده و خوی قرمز، ماکو، پلدشت، چالدران، میاندوآب، پیرانشهر، سردشت، اشنویه و بوکان نارنجی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید