09:12|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1400 - 12:14
کد خبر: 16044
هر روز بدتر از دیروز:

رنگین تر شدن کرونا در آذربایجان‌غربی

در حال حاضر در آذربایجان غربی ۳ شهرستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
رنگین تر شدن کرونا در آذربایجان‌غربی

علی مصطفوی رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، از امروز سه شنبه چهاردهم فروردین ماه ۱۲ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند که شامل سه شهر با وضعیت قرمز و ۹ شهر با وضع نارنجی است.

مصطفوی خاطرنشان کرد: وضعیت قرمز کرونای در شهرستان های  ارومیه، خوی و نقده ادامه دارد و شهر‌ستان های میاندواب و شوط به جمع شهرستان ها با وضعیت زرد پیوستن.

وی افزود: در شهر‌های پیرانشهر، ماکو، سردشت، پلدشت، اشنویه، بوکان و چالدران در شمال و جنوب استان نیز وضعیت  نارنجی حاکم است.

مصطفوی اضافه کرد: همچنین پنج شهر‌ستان از جمله مهاباد، سلماس، تکاب، شاهین دژ و چایپاره در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که شهروندان این مناطق باید با رعایت موارد بهداشتی از تغییر وضعیت آن‌ها به نارنجی جلوگیری کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفر‌های غیرضروری به شهر‌های نارنجی و قرمز از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهر‌ها از جمله دورکاری ادارات، تردد‌های شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید