16:56|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1400 - 11:36
کد خبر: 16033
یادداشت:

ساده انگاری ممنوع؛ نگرانی از شیوع موج چهارم کرونا در ارومیه

سهل انگاری و عادی انگاری، زنگ خطری برای شروع موج چهارم کرونا است و این موضوع در ارومیه به وضوح مشاهده می‌شود.
ساده انگاری ممنوع؛ نگرانی از شیوع موج چهارم کرونا در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه در آغازین روزهای سال جدید اصرار برخی همشهریان به برگزاری مراسمات عروسی و عزا و رفت به مسافرت و حضور افراد مبتلا به کرونا در بازار بدون رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی؛ زنگ خطر موج چهارم شیوع بیماری کرونا در ارومیه را به صدا درآورده است و شهر را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داده است.

به صراحت می‌توان گفت وضعیت ارومیه مناسب نیست و در چنین شرایطی آذربایجان‌غربی محاصره موج جدید کرونا قرار گرفته است.

از طرفی هم با توجه به افزایش تعداد موارد بستری و ابتلا به ویروس کرونا بعد از تعطیلات نوروزی کارشناسان ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرده‌اند از هفته‌ آینده باید منتظر روزهای سخت کرونایی باشیم.

ارومیه اولین شهری بود که در آستانه 1400 در وضعیت قرمز قرار گرفت و متاسفانه وضعیت قرمز یکی یکی در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی جا خوش می‌کند.

وضعیت به شدت نگران کننده است ولی بازهم هستند کسانی که کرونا را صرفا یک بیماری ساده می‌دانند و همچنان بیخیالی را پیشه خود کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن را پشت گوش می‌اندازند.

نکته نگران‌کننده اینجاست که خانواده‌هایی که عموما در طول سفر خود با کمترین توجه به پروتکل‌های بهداشتی نوروز را سپری کرده‌اند و احتمالا به ویروس کرونا آلوده‌ شده‌اند اکنون درحال برگزاری تجمع‌های خانوادگی و شب‌نشینی‌ها شده‌اند که این می‌تواند عاملی در افزایش سرعت چرخه همه‌گیری در شهرها باشد.

اکنون تمامی بیمارستان‌های ارومیه در وضعیت آماده باش کرونایی قرار گرفته‌اند و ظرفیت بیمارستان طالقانی تکمیل شده است.

در پایان با اهتمام جدی در رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در مراکز تجمعی می‌‎توان از تشدید مضاعف بیماری کرونا جلوگیری کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید