14:33|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1400 - 10:40
کد خبر: 16024
یادداشت:

جولان قیمت های سلیقه ای در داروخانه های ارومیه

این روزها همخوانی نداشتن قیمت روی جعبه با مبلغ دریافتی از بیماران یا تفاوت قیمت داروی مشابه در چندین داروخانه انتقادات برخی از شهروندان ارومیه ای را در پی داشته است.
جولان قیمت های سلیقه ای در داروخانه های ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، موضوع گرانی و افزایش قیمت‌هایی که بسیاری از مسئولان مربوطه مدعی‌اند با آن برخورد خواهد شد و اجازه نخواهند داد فرصت‌طلبان با افزایش خودسرانه قیمت‌ها به دنبال پر کردن جیبشان باشند اما در نبود نظارت یا نظارت‌هایی که متاسفانه کارآمدی چندانی ندارند بعضاً دیده می‌شود که بسیار راحت اقدام به گران‌فروشی و بالا بردن قیمت‌ها شده و اقدامی نیز از سوی هیچ کسی صورت نمی‌گیرد.

متأسفانه بعضی از این اتفاقات در حوزه‌ای رخ می‌دهد که ارتباطی مستقیم با سلامت و درمان مردم دارند. یکی از این موارد فروش دارو در برخی از داروخانه‌ها با افزایش قیمت‌هایی که اصولا با هیچ حساب و کتابی همخوانی ندارد و این امر نارضایتی بسیاری از شهروندان را به همراه آورده است.

یکی از شهروندان که از این موضوع شاکی است که می گوید: برای خرید دارو به یکی از داروخانه های شهر مراجعه کردم و پس از پرداخت هزینه متوجه شدم قیمت روی قوطی آن با هزینه پرداختی اختلاف زیادی دارد.

تفاوت قیمت روی جعبه داروها با مبلغ پرداختی، مردم را کلافه کرده و تصور می شود برخی داروخانه ها دکانی برای خود باز کرده اند و نظارتی هم روی آنها نیست.

حال گذشته از تفاوت قیمت دارو اعم از آزاد یا بیمه در داروخانه های دولتی و خصوصی، تفاوت قیمت دارو در داروخانه های مختلف نیز جای تأمل دارد، نکته ای که باعث می شود بیماران برای تهیه یک نوع دارو در داروخانه های مختلف، پرداخت متفاوتی داشته باشند.

این امر در حالی می باشد که بر اساس قانون، اگر دارویی با برند، شکل و اسم یکسان تولید شود تمامی داروخانه‌ها موظف هستند با قیمت یکسانی این دارو را به فروش برسانند.



 در پایان اینکه مسئولان مربوطه در خصوص افزایش خودسرانه برخی از داروخانه ها باید کنترل بهتری بر اوضاع داشته باشند یا حداقل نظارتشان صوری نباشد و با اینچنین مواردی قاطع برخوردنمایند به خصوص آن‌هایی که با جان مردم بازی می‌کنند اگر این گونه شود دیگر کسی جرئت نخواهد کرد از قانون تخطی کند؛ چرا که عدم نظارت  قطعا باعث گرانی بیشتر و نارضایتی بیماران خواهد بود.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید