17:21|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1400 - 13:10
کد خبر: 16022
یادداشت:

ضعف در نظارت/لحظه‌ای شدن قیمت اجناس در بازار

این روزها علاوه بر تاخت و تاز کووید 19، همچنان شاهد عدم نظارت مراجع ذی‌صلاح بر بازار هستیم که این وضعیت شرایط زندگی را برای مردم سخت و قدرت خرید آنان را کاهش داده است.
ضعف در نظارت/لحظه‌ای شدن قیمت اجناس در بازار

 سرویس اقتصادی باریش نیوز، افزایش قیمت‌ها که اخیرا شامل تمامی کالاهای مورد نیاز مردم شده است که این افزایش قیمت در کالاهای اساسی بیشتر از قبل به چشم می‌خورد. 

از طرفی هم کمبود برخی از کالاهای اساسی نظیر روغن، مرغ و ... در کنار گرانی آن کالاها، گذران زندگی را برای مردم مشکل کرده است که این مشکلات علاوه بر قشر فقیر و متوسط جامعه بلکه برای قشر مرفه نیز وجود دارد و به نوعی آنان نیز در تهیه این اقلام دچار مضیقه هستند. 

در مقابل این گرانی‌ها مسئولین نیز هر از گاهی توجیهاتی در پشت تیریبون ارائه و وعده رسیدگی و نظارت دقیق در این باره را می‌دهند اما متأسفانه روند صعودی و رو به‌رشد قيمت‌ها همچنان ادامه دارد و هنوز هم در سطح بازار، نظارتي اتفاق نيفتاده است و نتيجه وعده‌های مسئولین، افزايش چندبرابري قيمت‌ها در اين حوزه بوده است!

متأسفانه قیمت برخی اجناس در بازار به صورت لحظه‌ای افزایش می‌یابد و برخی اجناس نیز روز به روز کمیاب‌تر می‌شوند که این امر وضعیت را برای مردم سخت و آنان را نسبت به آینده نگران کرده است.

این روزها هر فروشنده‌ای با توجه به نوع محصولی که می‌فروشد و همچنین با توجه به داخلی يا خارجی بودن آن کالا، قيمت خاصی را در نظر مي‌گيرد و همين امر سبب می‌شود تا اولا محصولات بدون تعیین اصولی قیمت به فروش برسند. درثانی نبود نظارت چه از لحاظ قيمت و چه از نظر کیفیت و نظارت بر عدم احتکار اجناس، غيرقابل کنترل می‌شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی مشاغل در طول یکسال و گرانی‌هایی که رخ داد اکثریت مردم به کمبود کالاهایی مانند روغن، شکر، مرغ و تخم مرغ عادت کرده‌اند.

متاسفانه در زمینه توزیع کالا نظارت کافی و کاملی وجود ندارد و به همین جهت شاهد برخی گرانی ‌ها و کمبودها هستیم. بنابراین نیاز است نظارت‌ ها بیشتر شود تا این گونه مسائل هم کاهش یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید