18:19|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1400 - 11:23
کد خبر: 16017
یادداشت:

بی احتیاطی هایی که جان می ستاند

عدم وجود قوانین و یا عدم اجرای درست آنها باعث شده است که با گذشت سال ها فرهنگ بسیار بدی در رانندگی ایرانیان شکل بگیرد به گونه ای که به آوازه رانندگی بد و فرهنگ غلط ما در رانندگی جهانی شده است.
بی احتیاطی هایی که جان می ستاند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شاید این روزها آمارهای روزانه مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا توانسته تا حد زیادی حواس شهروندان  را از مرگ‌های دیگر پرت کند، غافل از اینکه عوامل دیگری همچون تصادفات ناشی از بی احتیاطی و نبود فرهنگ درست رانندگی، قاتل پنهانی زیر پوست  شهر ما هستند و روزانه صدها نفر را به کام مرگ می‌فرستند...

شهروندان باید این نکته را در نظر داشته باشند که  یک راننده  خوب باید خطای دیگر راننده‌ها را نیز جبران کند رعایت قوانین مختص به خود شخص نیست باید پیش‌بینی خطای دیگران را نیز نمود و جبران کرد و چنانچه تمامی کاربران ترافیک شامل راننده، سرنشین، وسیله نقلیه و عابر پیاده و ...فرهنگ صحیح جامع عبور و مرور رانندگی را رعایت کنند قطعاً کاهش بسیار چشمگیر تصادفات و تلفات رانندگی را در پی خواهد داشت.

متاسفانه در کشور ما آموزش فرهنگ رانندگی فقط در مواردی که مراجعه کننده متقاضی گرفتن گواهینامه رانندگی است ارائه داده می‌شود و هیچ گونه آموزشی از قبل صورت نگرفته است و در این میان رسانه‌ها و مطبوعات و آموزش و پرورش و مربی تعلیم رانندگی می‌توانند نقش موثری در فرهنگ‌سازی قوانین و مقررات رانندگی داشته باشند.

در دنیای مدرن امروزی وسیله‌ای که می‌توانست رفاه و آسایش آحاد مردم را فراهم کند به دلیل فرهنگ نادرست از جمله؛ سبقت و  سرعت‌ غیرمجاز، لذت بردن از به رخ کشیدن اتومبیل‌های زیبا و گران قیمت در میان دیگران، ژست‌های خشمناک، انجام حرکات نمایشی، لجبازی با دیگر رانندگان، بوق زدن‌های بی‌مورد، عدم رعایت فاصله مناسب با خودروهای دیگر و ... موجب بروز تصادفات و حوادث و آزار و اذیت در جامعه می‌شود.

در پایان اینکه ، امید است با آموزش و نهادینه‌شدن فرهنگ رانندگی توسط تمامی ارگان‌ها از جمله مطبوعات، رسانه‌ها، راهنمایی و رانندگی، آموزش و پرورش و تدریس کتاب‌های مخصوص تعلیم فرهنگ رانندگی از همان دوران کودکی در مدارس و همچنین شناسایی رانندگان پرخطر و ارائه مشاوره و آموزش اختصاصی به آنان از طریق مشاورین روانشناس و پلیس، و همچنین تشویق رانندگان هیجان‌جو برای حضور در فضاهای کنترل شده همچون مسابقات اتومبیلرانی و موتورسواری و... در کاهش حوادث و تصادفات موثر باشد.

شیرین شریفی
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید