23:18|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1400 - 09:48
کد خبر: 16014
یادداشت:

دود صف های مرغ و سفرهای نوروزی در چشم اصناف

موج چهارم کرونا و ترس دوباره از همه‌گیری این ویروس بار دیگر دامان صنوف مختلف ارومیه را گرفت و صاحبان آنها را به خاطر تعطیلی‌های دوباره و کساد کسب و کار، دچار نگرانی کرد.
دود صف های مرغ و سفرهای نوروزی در چشم اصناف


سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرانجام همان اتفاق ناگواری که از مدت ها قبل مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار می دادند، رخ داد و شمار روزانه  مبتلایان به کرونا دوباره در حال افزایش است.

در هر حال، آمار مبتلایان به  کرونا دوباره زیاد شد تا نگرانی‌ها و دلشوره ها برای روزهای بعد از تعطیلات نوروزی و آغاز روزهای کار و فعالیت، دوچندان شود  بی تدبیری های مسئولن در مورد عدم اعمال محودیت ها در ایام عید، تشکیل صف های مرغ و روغن، همه این عوامل دست در دست هم دادند تا دوباره بسیاری از شهرهای کشور از جمله ارومیه وارد وضعیت قر مز شوند که همه این بی تدبیری ها موجب تعطیلی دوباره اصناف این شهر شد.

از یک ماه مانده به سال جدید علیرغم هشدارهای پی در پی مسئولان بهداشت کشور در مورد سفرهای نوروزی و خطرات ناشی از آن، و به دنبال آن بی توجهی مسئولان به عواقب این سفرها، همچنین تشکیل صف هایی که از دو ماه قبل شروع شده بود باعث شد که دود آن به چشم اصناف برود. حال سوال اینجاست چرا وقتی که همه این خطرات پیش بینی شده بود از همان ابتدای عید از این سفرها جلوگیری نشد؟ گناه اصنافی که مجبورند در این شرایط تورم و گرانی مغازه های خود را تعطیل کنند چیست؟ چه کسی می خواهد پاسخگوی اجاره بها  و چک های سر ماه آنها باشد؟


 از یک ماه قبل از پایان سال ۱۳۹۹، توصیه‌ها و هشدارهای وزیر و معاونان وزارت بهداشت نسبت به خطر بروز موج چهارم کرونا در کشور، رسانه‌ای شده بود. اما، سرانجام همان اتفاق ناگواری که پیش بینی می‌شد، رخ داد و دوباره شاهد سیر صعودی موارد ابتلاء و فوتی‌های کرونا در کشور هستیم.


شیوع ویروس کرونا آسیب‌های فراوانی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده است و متاسفانه اصناف نیز به عنوان بخشی از بدنه اقتصادی کشور از این آسیب‌ها مصون نمانده‌اند، به طوری که صنوف مختلف بر اثر کرونا دچار آسیب‌ اقتصادی و حتی رکود شده‌اند. برای حمایت از بازاریان لازم است، مسئولان رفع مشکلات اصناف را در اولویت‌ اجرایی خود قرار دهند.

کرونا مسائل مالی مختلفی برای اصناف به وجود آورد و صاحبان واحدهای صنفی نیز از مسئولین انتظار دارند به مطالبات‌شان توجه شود و با بی تدبیری ها و تصمیمات غیرمعقولانه خود بیشتر از این باعث نارضایتی و تضرر آنا در این بحران اقتصادی نشوند چرا که اگر از تشکیل صف های مرغ و روغن و مسافرت های نوروزی جلوگیری به عمل می آمد هیچ گاه شاهد تعطیلی دوباره اصناف نبودیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید