09:26|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1400 - 11:47
کد خبر: 16009

 رسته نان روغنی به بربری تغییر خواهد یافت

مطابق مصوبه اولین جلسه تنظیم بازار استان در سال 1400 که با حضور استاندار آذربایجان غربی و اعضاء کارگروه تنظیم بازار استان در محل استانداری تشکیل شد جهت حفظ سلامت مردم رسته نان روغنی به بربری تغییر خواهد یافت.
 رسته نان روغنی به بربری تغییر خواهد یافت

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی؛ مطابق مصوبه اولین جلسه تنظیم بازار استان در سال 1400 که با حضور استاندار آذربایجان غربی و اعضاء کارگروه تنظیم بازار استان در محل استانداری تشکیل شد جهت حفظ سلامت مردم رسته نان روغنی به بربری تغییر خواهد یافت.

با توجه به اینکه روغن یک مایع جذاب است و حفظ و رعایت بهداشت در محیط روغنی بسیار سخت می باشد و در اغلب نان روغنی ها مسائل بهداشتی رعایت نمی شود و سلامت جامعه را با خطرات جدی روبرو می کند پخت نان روغنی به بربری تغییر خواهد یافت و سهمیه آرد برای نان روغنی تخصیص نخواهد یافت.

غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: خروج هرگونه مرغ زنده ویا گوشت مرغ کشتار شده به خارج از استان ممنوع بوده و در صورت مشاهده با افراد متخلف مطابق قانون رفتار شده و اقلام کشف شده جهت مصرف مردم استان با قیمت مصوب توزیع خواهد شد.

وی افزود: حمل مرغ زنده از مرغداریها به کشتارگاه ها منوط به ثبت آمار در سامانه جهاد کشاورزی و اخذ مجوز حمل از سازمان دامپزشکی استان می باشد که در صورت نداشتن مجوز حمل تخلف محسوب و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده خواهد شد.

بابایی خاطرنشان کرد: فروش مرغ زنده برای مرغداران و گوشت مرغ کشتار شده برای کشتارگاه ها و همچنین قیمت مصرف کننده در سطح عرضه نباید بیشتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار باشد و در غیر اینصورت گرانفروشی محسوب و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: مردم در خرید کالاهای اساسی شتاب زده عمل نکنند و در حد نیاز مصرف خود خرید کنند تا تلاطم بازار به حالت عادی بازگردد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید