10:12|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1400 - 12:31
کد خبر: 16005
یادداشت:

عروسی‌هایی که شادی مردم را به عزا تبدیل می‌کنند!

با شیوع ویروس کرونا، تالار‌ها و برگزاری مراسم‌های عروسی در شهر‌ها به تعطیلی کشیده شد، اما این ویروس هنوز نتوانسته مانعی در برابر برگزاری این مراسم در روستا‌ها و منازل ایجاد کند و با آغاز سال نو نیز این موضوع شدت پیدا کرده است.
عروسی‌هایی که شادی مردم را به عزا تبدیل می‌کنند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیش از یکسال است که کارناوال‌های عروسی و جمعیتی که درخیابان‌ها برای خوشبختی عروس و دامادها شادی می‌کنند بینندگان و اطرافیان را در شادی خود شریک نمی‌کنند و به چهره‌ها نگرانی هدیه می‌دهند.

کرونا ویروسی که همه مشاغل و اقشار را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب تعطیلی تالارها از بدو شیوع خود شده است در پی آن متاسفانه عده زیادی از هم استانی‌هایمان طی این مدت به این ویروس مبتلا و یا عزیزی را از دست داده‌اند.

در حالی که حال آذربایجان‌غربی از نظر کرونا خوب نیست اما برخی از خانواده‌ها طی این یکسال و باتعطیلی تالارها مراسم عروسی فرزندان خود را در باغ، پشت بام آپارتمان‌ها و روستاهای اطراف برگزار کردند غافل از اینکه کرونا سایه به سایه آن‌ها حرکت می‌کند.

این روزها با آمد نوروز و حاکمیت وضعیت قرمز در اکثر شهرهای استان، کرونا در حال جولان دادن است اما همچنان مراسمات عروسی هم چراغ خاموش در حال برگزاری است. مراسماتی که می‌توانند با حضور جمعیت کم هم کرونا را دعوت کند.

از طرفی هم با شیوع گونه جدید ویروس به نام کرونای انگلیسی نگرانی در چشمان کسانی که در ایام کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، بیداد می‌کند. 

در مقابل این نگرانی‌ها هستند کسانی که همچنان با گذشت بیش از یکسال کرونا را شوخی گرفته‌اند و به جای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا، بی توجهی و ساده پنداری را در پیش گرفته‌اند. 

کرونا محددویت‌هایی را در سطح استان اجرا کرده است اما در این شرایط برخی از مردم به دنبال برگزاری مراسم عروسی‌شان هستند و همه تلاششان بر این است که تاریخ‌های خاص را برای برگزاری مراسمشان از دست ندهند.

موارد فوق الذکر عاملی برای جولان کرونا و افزایش مبتلایان می‌باشد که در آخر منجر به حاکمیت وضعیت قرمز در سطح استان می‌شود که مردم ناچار به تحمل محدودیت‌های اعمال شده ناشی از این بی توجهی‌ها خواهند بود. 

در پایان انتظار می‌رود مردم شرایط بحرانی کرونا را در نظر بگیرند و بیش از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند تا بلکه با این کار و همکاری بتوان زنجیره انتقال ویروس را قطع کرده و کرونا را شکست داد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید