14:00|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1400 - 11:13
کد خبر: 16003
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اعلام کرد:

آسفالت 200 کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و به بهره برداری رسیده است.
آسفالت 200 کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی


ارسلان شکری در آیین کلنگ زنی ساماندهی مسیر ترانزیتی سه راهی خوی – ایواوغلی  با اعلام این خبر گفت: این میزان در مقایسه با میزان آسفالت راه های روستایی استان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون که چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر بود بسیار چشمگیر و مطلوب است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت محرومیت و عقب ماندگی از شاخص های بخش راه روستایی در مقایسه با میانگین کشور تلاش داریم با اجرای این طرح و همراهی مقامات استان امسال بخشی از این عقب ماندگی جبران می شود.

شکری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی استان آماده آسفالت است، گفت: ۵۰ درصد از این طرح آماده اجرایی شدن است و مابقی نیاز مند تامین اعتبار مورد نیاز هستیم که امیدواریم امسال این بخش نیز محقق شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اضافه کرد: ۳۵۰ کیلومتر روکش انواع راه ها از جمله راه روستایی، فرعی، اصلی و شریانی انجام شده و همچنین در ۱۰۰ کیلومتر انواع راه ها با تامین قیر از ماکو به سمت چایپاره اجرایی کرده ایم.

وی از مسیر سه راهی خوی – ایواوغلی به عنوان یکی از گلوگاه های مهم و نقاط حادثه پرحادثه استان نام برد و گفت: با اجرای طرح که منتهی می شود به کریدور شرق، غرب و مسیر ابریشم به سمت دروازه ورودی ایران به اروپا در مسیر مرز بازرگان و تقاطع مرز رازی شاهد تحول خوبی در حوزه ترانزیت و راه های استان خواهیم بود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید