07:30|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 08 فروردین 1400 - 12:13
کد خبر: 15997
یادداشت:

فروش روغن به ازای خرید کالای دیگر در ارومیه!

این روزها فروشگاه‌های عرضه روغن، مردم را مشروط به خرید کالای دیگر کرده‌اند، کاری که تخلف است، در پی کمبود و گرانی روغن تحمیل خرید کالای دیگر معضلی برای مردم ارومیه شده است.
فروش روغن به ازای خرید کالای دیگر در ارومیه!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از زمانی که کالاهایی مانند روغن در ارومیه کمیاب شده است، فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اینکه یک بطری روغن را به مشتریان بفروشند عنوان می‌کنند که در صورت خرید چند کالای دیگر، روغن به آن‌ها فروخته می‌شود و از فروش آن به صورت تکی اجتناب می‌کنند.

در واقع به صراحت می‌توان گفت روزی نیست که ارومیه‌ای‌ها، در تامین کالاهای اساسی خود داستان جدیدی نداشته باشند، یک روز مرغ، یک روز تخم مرغ، یک روز روغن، یک روز نان و این داستان همچنان ادامه دارد.

نبود روغن در بازار معضلی برای شهروندان شده است و آن‌ها  گلایه‌مند این موضوع هستند که کالای مورد نیاز آن‌ها صرفا یک بطری روغن است ولی فروشندگان آنان را مجبور به خرید چند کالای دیگر نیز می‌کنند.

با توجه به شرایط اقتصادی تکلیف کسانی که وضعیت مالی مساعدی ندارند و توان پرداخت هزینه اضافی در جهت خرید کالاهای اجباری را ندارند، چیست؟ آیا این اجبار سبب تضعیف روحیه و ناامیدی شخص و شرمندگی در مقابل خانواده نمی‌شود؟

در این میان بایستی آزادی انتخاب کالا از سوی فروشندگان عمده و خرده مورد احترام قرار گیرد، بنابراین اجبار بر فروش کالایی برخلاف تمایل خریدار ممنوع به شمار می‌رود.

متاسفانه اقدام به فروش اجباری کالاهای بی‌کیفیت، کم تقاضا و یا نزدیک به تاریخ انقضای به مشتریان نشان دهنده سطح بی توجهی به مردم می‌باشد و این عمل در جلوگیری از رشد سطح فرهنگ شهری کاملا موثر می‌باشد.

در واقع این نوع اعمال در فروشگاه‌های ارومیه مدت‌هاست که وجود دارد اما سازمان صمت هنوز هیچ اقدامی برای رفع این مسئله نکرده و این موضوع باعث تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم شده است.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و ارگان‌های مربوطه در جهت رفع این موضوع برنامه‌هایی اتخاذ کنند و معیشت مردم را در کنار این اجبارها در نظر بگیرند.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید