18:38|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 08 فروردین 1400 - 11:53
کد خبر: 15996
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:

نگران موج جدید بیماری کرونا هستیم

حریرچی گفت: با افزایش سفر‌های نوروزی؛ نگران موج جدید بیماری کرونا هستیم.
نگران موج جدید بیماری کرونا هستیم

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: براساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، در همه شهر‌های کشور با هر رنگی، منع تردد از ساعت ۲۲ تا ساعت ۳ بامداد برقرار است و متخلفان جریمه می‌شوند.
وی اضافه کرد: ملاک رنگ بندی شهر‌ها از نظر کرونا این است که اگر هر شهری کمتر از ۲ بستری روزانه در هر ۱۰۰ هزار نفر داشته باشد؛ آبی، اگر روزانه ۲ تا ۴ بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر داشته باشد؛ زرد، ۴ تا ۶ بستری روزانه؛ نارنجی و اگر شهری روزانه بیشتر از ۶ بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر داشته باشد؛ قرمز است.
آقای حریرچی با اشاره به این که هنوز نتایج سفر‌های نوروزی از نظر میزان افزایش ابتلا به بیماری کرونا، آشکار نشده است، گفت: افزایش کنونی ابتلا به این بیماری؛ نتیجه افزایش تردد‌های خرید شب عید در آخر اسفند است.
وی با بیان اینکه اکنون ۶۷ شهر کشورمان نارنجی یا قرمز هستند، ادامه داد: این شهر‌ها حدود ۳۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.
معاون کل وزیر بهداشت افزود: نتایج سفر‌های نوروزی از نظر میزان افزایش بیماران سرپایی ناشی از کرونا؛ اواخر این هفته و از نظر میزان بستری تا دو هفته دیگر آشکار می‌شود.

 حریرچی با اشاره به این که میزان سفر‌های نوروزی امسال در مقایسه با نوروز ۹۹ و ۹۸؛ کاهش داشته است، اضافه کرد: اقدام به سفر، حضور در رستوران‌های مقاصد گردشگری و دورهمی ها، عامل اصلی افزایش تعداد بیماران مبتلا به کروناست.
وی گفت: بر اساس پیش بینی وزارت بهداشت، افزایش به شدت قابل توجهی را از نظر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در انتهای فروردین در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده خواهیم داشت.
آقای حریرچی ادامه داد: امیدواریم مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمک کنند تا این چند ماه زمان باقی مانده تا رسیدن به واکسن را به آرامی سپری کنیم و مرگ و میر‌های روزانه، سه رقمی نشود.
وی گفت: بر اساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۲۱ با واکسیناسیون بیشتر کشورها، اوضاع آرام می‌شود.
معاون کل وزیر بهداشت افزود: پس از واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت کشورمان با واکسن تولید داخل، شرایط از نظر بیماری کرونا آرام خواهد شد.
آقای حریرچی گفت: واردات واکسن از طریق بخش خصوصی؛ زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود و فقط واکسن‌های مورد تأیید وارد می‌شوند و ضوابط توزیع آن هم اعلام خواهد شد.
وی افزود: کشورمان در زمینه واردات واکسن کرونا در حال تلاش بسیار شدیدی است، اما کشور‌های تولید کننده اصلی واکسن کرونا مانند چین، هند، روسیه و اتحادیه اروپا هنوز زیر ۱۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کردند.
آقای حریرچی تأکید کرد: این گونه نیست که واکسن کرونا در دسترس باشد و در واردات آن اهمالی صورت گرفته باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید