16:30|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 08 فروردین 1400 - 11:17
کد خبر: 15995
یادداشت:

صف‌هایی که ارومیه را وارد وضعیت قرمز نمود

این روزها صف‌های طولانی شهروندان مقابل مرغ‌فروشی به صحنه تکراری خیابان‌های شهر ارومیه تبدیل شده است و مردم ساعت‌ها برای تهیه مرغ مورد نیاز خود با وجود شرایط شیوع کرونای انگلیسی در صف می‌ایستند و همین صف ها باعث شد که بار دیگر ارومیه وارد وضعیت قرمز شود.
صف‌هایی که ارومیه را وارد وضعیت قرمز نمود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، صف های چندین ساعته و طولانی که معلوم نیست چند درصد این افراد را به ویروس کرونا مبتلا کرده است؛ آن هم برای خرید یک کیلو مرغ

وضعیت نارنجی کرونایی در ارومیه پس از گذشت چند ماه از روز گذشته دوباره به قرمز تبدیل شده و موج چهارم این ویروس سلامت آحاد مردم جامعه را تهدید می کند، صف های مرغ و روغن  موجب شده تا ساعت ها مردم در صف های طویل بمانند، صف‌هایی که بدون رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک تشدید کننده انتشار ویروس کرونا است.


بازار بعضی کالاها در ارومیه حاکی از سردرگمی شهروندان می باشد و با رسیدن به تعادل فاصله دارد؛ از مهم ترین این اقلام مرغ و روغن است که وعده‌ مسئولان جهت تامین این اقلام و جلوگیری از تشکیا این صف ها هنوز عملی نشده است.

متاسفانه در این صف‌های طولانی که افراد مجبورند چند ساعتی در انتظار بمانند نه فاصله گذاری فیزیکی رعایت می‌شود و هم اینکه برخی شهروندان نیز ماسک نمی‌زنند.

در این شرایط کافی است یک بیمار یا ناقل بدون علامت بین مردم حضور داشته باشد آن موقع همه زحمات کادر درمان و همکاری مردم و اصناف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر باد خواهد رفت و تعداد افراد مبتلا نیز افزایش می‌یابد.

 مردم برای خرید مرغ دولتی، در صف می‌ایستند و کرونا را به جان می‌خرند تا که  چند هزار تومان بیشتر  پس انداز نمایند. مردم برای خرید روغن شهر را زیر پا می‌گذارند تا مجبور به خرید روغن 100 هزارتومانی ذرت نشوند.

در پایان اینکه، چه زمان داستان این صف ها به پایان می رسد؟ مرغ و روغن دو کالای اساسی که مدت ها است بازار ارومیه را با چالش جدی روبه رو کرده است، صنعت، معدن، تجارت وظیفه توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی را بر عهده دارد ، در این میان متاسفانه تا این لحظه نظارت ها کافی نبوده و در خلا موجود، دلالان و واسطه ها با ایجاد شبکه های سازمان یافته کنترل بازار را در دست گرفته اند و حال که این شهر وارد وضعیت قرمز شده است باید مسئولان به خود بیایند و تا وضعیت از این بحرانی تر نشده به رفع مشکل این صف ها پایان دهند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید