08:08|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 05 فروردین 1400 - 13:01
کد خبر: 15986
یادداشت:

قطعی آب شرب در برخی از مناطق ارومیه/معضلی تمام نشدنی برای شهروندان

قطعی آب شرب در برخی از مناطق شهری در آستانه سال جدید ارومیه‌ای‌ها را با مشکلاتی روبه‌رو کرده و موجب ناراحتی شدید مردم شده، به‌طوریکه زندگی روزمره آن‌ها مختل شده است.
قطعی آب شرب در برخی از مناطق ارومیه/معضلی تمام نشدنی برای شهروندان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بنا به پیام‌های دریافتی از سوی مردم آب آشامیدنی برخی از مناطق ارومیه مدتی است که پیاپی قطع می‌شود و این قطعی تا چند روز ادامه می‌یابد، به طوری که بسیاری معتقدند شرکت آب و فاضلاب در حساس‌ترین روزهای کرونایی و ایام عید آب را به روی ساکنین این مناطق بسته است.

از طرفی هم با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های بهداشتی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا، مردم برای جلوگیری از تشدید انتقال ویروس ناچارند مدام دست‌های خود را با آب و صابون شسته و موارد بهداشتی را در این زمینه رعایت کنند ولی با وجود قطعی آب این امر غیرممکن می‌باشد.

شهروندان زیادی که با قطعی آب مواجه شده‌اند پیگیر دلایل قطعی گسترده آب در بخش‌های مختلف شهر ارومیه هستند و با فوریت‌های شرکت آب و فاضلاب استان تماس می‌گیرند ولی پاسخی در قبال آن دریافت نمی‌کنند.
مسئولین ذیربط نیز دلیل این قطعی‌ها را ترکیدگی لوله‌ها در مناطق مختلف شهری اعلام می‌کنند.

از چند سال پیش که موضوع احداث پل‌ها در معابر مختلف شهر ارومیه آغاز شد، همزمان این دغدغه نیز مطرح بود که زیرساخت‌هایی همچون آب و فاضلاب چگونه باید در این تقاطع‌ عبور داده شوند تا مشکلی ایجاد نشود، متاسفانه عدم توجه به این موارد مشکلاتی همچون قطعی چند روزه آب را به همراه داشته است.
 
قطعی آب موجب کلافگی شهروندان شده است و آن‌ها اظهار می‌کنند که اگر این قطعی ساعتی بود مشکلی وجود نداشت ولی قطعی آب در برخی از مناطق شهری به 4 روز هم می‌رسد که این امر موجب شده نتوانند کار‌های روزمره خود مانند آشپزی، ظرف شستن و ... را به خوبی انجام دهند و برای سایر مصارف خانگی با مشکل جدی مواجه هستند.

قطعی آب شرب در آستانه سال جدید شهروندان را با مشکلاتی روبه‌رو کرده و موجب ناراحتی شدید مردم شده که انتظار می‌رود مسئولین مربوطه در جهت رفع این معضل برنامه‌هایی اتخاذ کنند تا بیش از این در ایام کرونا شاهد مضیقه همشهریانمان نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید