18:22|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 05 فروردین 1400 - 12:57
کد خبر: 15985
یادداشت:

کرونای جهش یافته، سوغاتی که مسافران به همراه می آورند

توصیه به سفر نکردن در حالی صورت می‌گیرد که تمامی تاسیسات گردشگری و مسافرتی در شهرهای غیر وضعیت قرمز و نارنجی فعال و باز و بسیاری از مقاصد معمول مسافران نوروزی در فهرست شهرهای قرمز یا نارنجی قرار ندارند.
کرونای جهش یافته، سوغاتی که مسافران به همراه می آورند


سرویس اجتماعی باریش نیوز، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی وضعیت شهرهای بوکان  و سردشت که تا پیش از این وضعیت زرد داشتند،همانند شهرهای ارومیه ، نقده، چایپاره و ماکو از چهارم فروردین به وضعیت نارنجی تبدیل شده است و همچنین ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه در حال حاضر پر شده است.

در حالیکه تعداد محدودی از شهرهای استان‌های شمالی کشور که از مقاصد گردشگران و مسافران در روزهای تعطیل و به ویژه نوروز است، در وضعیت نارنجی قرار دارند، اما افزایش تعداد مسافران و عدم رعایت نکات بهداشتی نگرانی هایی را ایجاد کرده است. حال که تاسیسات گردشگری و مسافرتی در شهرهای غیر قرمز و نارنجی دایر می باشند قرار نیست که مردم با جان خود بازی کنند و به سفرهای غیر ضروری بروند که هم جان خود و هم جان عزیزانشان را به خطر بیندازند و بخاطر دو روز خوشی یک عمر حسرت و پشیمانی برای خودشان به ارمغان بیاورند.

شهروندان باید این نکته را در نظر داشته باشند که سفرها در ایام نوروز می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث انتقال ویروس به خصوص ویروس جهش یافته شود و این سهل انگاری می تواند استانهای مختلف را در کشور درگیر نماید.

با وجود هشدار بسیاری از کارشناسان و مقامات وزارت بهداشت  درباره خیز دوباره کرونا به دلیل تجمعات و سفرهای نوروزی، ستاد مقابله با کرونا نه تنها محدودیت‌های جدیدی برای نوروز اتخاذ نکرده، بلکه برخی مقامات دولتی بدون در نظر گرفتن عواقب خطرناک این سفرها،  شرایط سفرهای نوروزی را تسهیل کردند و تنها به تکرار برخی توصیه‌ها بسنده نمودند و غافل از پیامدهای خطرناک و جبران ناپذیر این سفرها.

در پایان اینکه، متاسفانه برخی از شهروندان در این روزها به هشدارهای کرونایی وزارت بهداشت برای پرهیز از سفر توجه نکردند و اکنون شاهد افزایش موارد ابتلا و فوتی های کرونا در کشور و به دنبال آن استان هستیم، همه اینها در حالی است که هیچ راه درمان یا پیشگیری به جز رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات و در خانه ماندن برای مقابله با ویروس کرونا نیست؛ اما متاسفانه باگذشت بیش از یک سال از ورود این ویروس منحوس هیچ گوش شنوایی برای آن نیست!


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید