07:37|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 05 فروردین 1400 - 09:54
کد خبر: 15982
یادداشت:

عید دیدنی؛ فرصتی برای جولان کرونا

عادی‌انگاری و ساده‌پنداری کرونا توسط مردم در ایام نوروز می‌تواند بسیار خطرساز شود و ارومیه را به سوی موج چهارم سوق دهد و در همین راستا شهروندان بایستی آگاهانه نسبت به این مسئله برخورد کنند.
عید دیدنی؛ فرصتی برای جولان کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نوروز دیگری از راه رسیده و قرار است با تغییر فصل و بروز دگرگونی در طبیعت و رویش مجدد گیاهان، حال دلمان نیز تغییر کند.

تفاوتی که نوروز امسال با پارسال دارد این است که کرونا برای مردم عادی‌تر شده و برای همین بسیاری از مسئولین مربوطه تاکید می‌کنند که فروردین سال ۱۴۰۰ می‌تواند ترسناک‌تر از سال گذشته باشد.

برای اثبات این مسئله کافیست نگاهی به روزهای پایانی اسفند 99 بیاندازیم که حجم حضور مردم در بازار درست به اندازه سال‌های قبل از شیوع کرونا بود و تنها تفاوتش این بود که عده‌ای این وسط ماسک زده‌ بودند.

چندی پیش با اعلام وضعیت نارنجی اکثریت مردم پنداشتند که کرونا تمام شده و عادی‌انگاری و ساده‌پنداری را پیشه خود کردند و با آغاز سال جدید، طبق آداب و رسوم عید به دید و بازدید پرداختند.

عید دیدنی‌هایی که با گذشت 5 روز همچنان پابرجاست و قصد تمامی ندارد و اگر وضعیت به همین روال پیش رود شاهد موج چهارم کرونا در ارومیه خواهیم بود.

از طرفی هم می‌توان دلیل حاکمیت وضعیت قرمز به جای وضعیت نارنجی در شهر را برداشتن برخی محدودیت‌‎ها از جمله باز بودن اماکن ورزشی، عدم محدودیت در بازار و ... توسط مسئولین دانست.

برخی از شهروندان هم در طول این چند روز دید و بازدید خود را به طریق مجازی انجام داده‌اند و براین باورند که این اتفاق هم در نوع خود جالب بوده و هم ایمن و بدون وجود مشکلات و ترس ناشی از ابتلا به کرونا!

این در حالی است که بسیاری از شهروندان که به دید‌و‌بازدید حضوری اصرار ورزیدند، تنها چند روز بعد از سپری شدن تعطیلات نوروزی طعم تلخ ابتلا به کرونا و حتی مرگ عزیزان را چشیدند.

این بی‌توجهی آن‌ها نه تنها برای خود بلکه برای آحاد مردم زیان بار می‌باشد و سبب سوق به سوی وضعیت قرمز در شهر می‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از عید دیدنی در جهت جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن برآیند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید