11:01|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1399 - 11:20
کد خبر: 15967
یادداشت:

نوروز در بند کرونا؛ عید دیدنی عاملی برای تشدید آن

با توجه به شیوع موج جدید کرونا و افزایش آمار مبتلایان در آذربایجان غربی، اگر در عید نوروز دید و بازدیدها برقرار باشد، فاجعه موج چهارم سطح استان را در بر خواهد گرفت.
نوروز در بند کرونا؛ عید دیدنی عاملی برای تشدید آن

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نوروز امسال نیز همانند سال پیش مصادف شده با بحران کرونا که آذربایجان غربی را فرا گرفته است. از سوی دیگر، آمار مبتلایان به این ویروس بیش از پیش شده و با شیوع کرونای انگلیسی مسئولین خواستار این موضوع هستند که مردم در خانه های خود بمانند و از خرید و سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند. 

محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا، تا حدودی از اتفاق فاجعه جلوگیری می کند، ولی در این میان نیاز است مردم نیز با عمل خود شانه به شانه مسئولین مقابله با کرونا در جهت قطع زنجیره انتقال آن باشند.

پس از اعمال محدودیت برای خروج از برخی شهرها به قصد مسافرت، اکنون که سایه ناخوشایند این ویروس چون بختکی بر سنت های نوروزی افتاده، مسئله اصلی و نگران کننده این است که با دید و بازدیدهای عید چه باید کرد؟

به صراحت می توان گفت یکی از مهم ترین دلایل ایجاد موج های جدید کرونا تا کنون، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و ساده انگاری توسط مردم بوده است. 

نسخه واحد برای شکست کرونا در سطح استان قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است و در این میان، نوروز تهدیدی برای اتصال دوباره این زنجیره محسوب می‌شود که باید مراقب بود بیخوابی ها و دوری از خانواده و تلاش‌های صورت گرفته توسط کادر درمان در راستای کنترل بیماری بی‌اثر نشود.

در پایان انتظار می رود با توجه به تعطیلات و مناسبت های پیش رو، خانواده ها در این ایام از رفت و آمد، دید و بازدیدها و دورهمی ها، جدا خودداری کنند و با رعایت دستورالعمل ها حافظ جان عزیزانشان باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید