21:43|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1399 - 12:59
کد خبر: 15961
یادداشت:

کرونا در کمین است؛ مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند

با توجه به شیوع بیماری کرونا بایستی شهروندان درصورت امکان از رفتن به سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و درصورت اجبار به سفر، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را در سفر با جدیدت رعایت کنند.
کرونا در کمین است؛ مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکسال از شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی می‌گذرد و با گذشت یکسال همچنان کرونا سایه نحس خود را بر سر استان افکنده است.

تعطیلات نوروزی امسال با بزرگترین چالش سلامت یعنی شیوع ویروس مرگبار کرونا مصادف شده است. با این وجود بخش قابل‌توجهی از شهروندان، با وجود اخطارها و توصیه‌های مسئولان بهداشت و درمان، برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

متاسفانه امسال بر خلاف پارسال، کرونای جهش یافته انگلیسی نیز زمینه تاکید ستاد استانی مقابله با کرونا برای پرهیز از سفر را فراهم کرده است و مسئولین مربوطه در تلاش‌اند تا مردم را از رفتن به سفرهای غیر ضروری باز دارند.

متاسفانه در آستانه سال نو جریان سفرهای نوروزی با اتوبوس، قطار و هواپیما بدون توجه به هشدارها ادامه دارد و جالب اینکه حجم انبوهی از بلیت نیز به همین منظور به فروش رسیده است.

در حالی که تنها ۴ روز دیگر تا آغاز سال جدید باقی مانده است و هشدارها درباره ایجاد موج چهارم کرونا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت روز به روز جدی‌تر می‌شود و مسئولان از بروز احتمال سونامی کرونا بعد از تعطیلات نوروز خبر می‌دهند.

با توجه به این مسئله نیاز است مردم از رفتن به سفر اکیدا خودداری کنند و قبل از اقدام به برنامه‌ریزی برای سفر تمامی پیشامدهای احتمالی ناشی از این سفر را در نظر بگیرند تا در پایان سفر جان عزیزانشان را در خطر نندازند.

لازم به ذکر است که شهروندان در صورتی که سفری ضروری در پیش دارند، در طول سفر تمامی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی را رعایت کنند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذیربط در روزهای پایانی سال برنامه‌هایی در جهت کنترل ویروس کرونا و تشدید کرونای انگلیسی اتخاذ کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید