09:53|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1399 - 11:44
کد خبر: 15958
یادداشت:

ضعف فرهنگ رانندگی در ارومیه

این روزها فرهنگ غلط رانندگی در ارومیه موجب ترویج بي‌فرهنگی و بي‌اخلاقی و عادی شدن تجاوز به حقوق دیگران شده است. کسی که هنگام رانندگی ، اخلاق و قانون را رعایت نمی‎کند و به وظایف خود و حقوق دیگران توجه نمی‎کند، معلوم است که در عرصه‎های دیگر هم به این اصول بي‌اعتنا خواهد بود.
ضعف فرهنگ رانندگی در ارومیه


سرویس اجتماعی باریش نیوز، فرهنگ نادرست رانندگی خود مروج و مشوق بد اخلاقی و بي‌فرهنگی است و به کسانی که تازه به این عرصه وارد میشوند آموزش میدهد که چگونه رانندگی کنند و در حین رانندگی با دیگران چطور برخورد کنند. این خسارت اخلاقی و فرهنگی ترافیک از سایر خسارت‌های آن کمتر نیست.

خسارت های جانی از جمله فوت افراد و یا معلول شدن و یا مجروح شدن آنان از دیگر آسیب‌های دردناک در تصادفات می باشد. چه بسیار جانهای ارزشمندی که با سهل انگاری و بي‌توجهی در این راه قربانی مي‌شوند. این خسارتی است که هیچ چیزی قابلیت جبران آن را ندارد. متاسفانه این خسارت از تلفات زلزله و جنگ هم بیشتر است؛ زیرا زلزله و جنگ هر روز رخ نمي‌دهند، ولی تلفات رانندگی هر روزه در جادهها و خیابانهای ما اتفاق میافتد.

یکی دیگر از خسارت‌های فرهنگ غلط رانندگی، خسارت مالی و اقتصادی است که از این تصادفات ناشی مي‌شود و مشکلاتی را برای کشور و خانواده‏های متوفی و معلول و مصدوم بوجود مي‌آورد.

کسانی که بدون رعایت قوانین و مقررات و حق تقدم ها و احترام به قانون انسانیت در خیابان ها و جاده ها رانندگی می کنند و نام خودشان را با داشتن کارتی که با مهر تائید راهنمایی و رانندگی، راننده گذاشته اند و بدون گذشت و صبر و فداکاری و حس انسان دوستی این چنین با جان خود و دیگران بازی می کنند و متاسفانه هر ساله خود و تعداد بسیاری از افراد بی گناه را به کام مرگ می برند خود کنترلی را از یاد برده اند.

در پایان اینکه، به نظر می رسد هر فردی پیش از اینكه پشت فرمان بنشیند، باید آموزش فرهنگ رانندگی ببیند. چرا که مردم در رانندگی بیش از ضعف آموزش‌های عملی و مهارت ‌آموزی، دچار فقر فرهنگی می باشند، رانندگی به بخش مهمی از زندگی روزمره تبدیل شده است و باید در مورد فرهنگ‌سازی آن بیشتر كار شود. این فرهنگ باید در كلاس‌های آموزشی پیش از گرفتن گواهینامه آموخته شود نه در خیابان‌ها و بعد از صدور گواهینامه.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید