12:32|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1399 - 10:33
کد خبر: 15955
یادداشت:

زنگ خطر کرونای انگلیسی در هیاهوی بازار شب عید ارومیه

این روزها رفت و آمدهای بدون محدودیت بازار شب عید سعی در بی توجهی به این زنگ خطر و روانه شدن به سوی پیک چهارم کرونا در ارومیه دارد.
زنگ خطر کرونای انگلیسی در هیاهوی بازار شب عید ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در حالی‌که در چند ماه گذشته سیر ابتلا به کرونا در ارومیه رو به کاهش می رفت اما متاسفانه شلوغی بازار شب عید باعث صعودی شدن سیر مبتلایان شده است و در این میان احتمال شیوع کرونای انگلیسی در بین مردم بیش از پیش شده است.
 
در چنین شرایطی که هر لحظه ترس ابتلا و شیوع کرونای انگلیسی روبه افزایش است، کم نیستند افرادی که سعی در بی اهمیت نشان دادن خطر کرونا دارند و بی توجه به این موضوع در حال رفت و آمد در معابر هستند و جان خود و دیگر افراد جامعه را در معرض تهدید قرارداده‌اند.
 
این روزها با وجود شلوغی خیابان‌ها، بازارها و افزایش خرید که می‌‎تواند منجر به تشدید کرونا شود؛ از طرفی هم برای بسیاری از صاحبان مشاغل روزهایی سرنوشت سازی به شمار می‌آید؛ زیرا می‌توانند ضرر و زیان و کم رونقی یک سال را جبران کنند، به ویژه وضعیت بازار امسال که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، رکودی سنگین را تجربه کرد. اصنافی که وضعیت بازار شب عید امسال برایشان تعیین کننده است در یکسال گذشته با تعطیلی‌های اجباری، یکی از قربانیان کرونا بودند.
 
متاسفانه برخی از افراد هستند که بدون استفاده از ماسک در بازار حضور پیدا می‌کنند و این مسئله زمینه ساز انتشار کرونای انگلیسی می‌باشد که می‌تواند خوشی سال نو و عید را تبدیل به تلخی نماید و از دست دادن جان عزیزانمان سبب می‌شود بجای مراسم عید، مراسم عزا برگزار کنیم.
 
محدود کردن مردم برای عدم حضور در بازار کاری اشتباه می‌باشد؛ زیرا در طول یکساله شیوع کرونا اکثریت خانه نشین شده‌اند و خرید کردن امیدی در دل آن‌ها زنده می‌کند اما می بایست مردم در کنار حضور در بازار توجه به دستورالعمل های صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند تا با همدلی بتوان زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا را قطع کرد.
 
با ادامه روند موجود، احتمال بازگشت استان به شرایط قرمز طی هفته های آینده محتمل است که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت که انتظار می‌رود شهروندان در رفت و آمدهای خود این مسئله اساسی را در نظر داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید