17:27|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1399 - 10:10
کد خبر: 15954
یادداشت:

چهارشنبه سوری یا چهارشنبه سوزی / حماقت هایی که هر ساله تکرار می شود

چهارشنبه آخر سال فرا رسید تا یک بار دیگر موجی از نگرانی دامنگیر خانواده‌ها شود. چهارشنبه‌سوری؛ عنوان ترسناکی که از یک مراسم نمادین دورهمی اکنون تبدیل به یک جنگ تمام‌عیار شده است. در حالی که این سنت دیرینه مردم ایران‌زمین با قاشق‌زنی و خوردن آجیل شب چهارشنبه‌سوری همراه بود اما در سال‌های اخیر این جشن بوی خون و دود و سوختگی به خود گرفته تا یک لذت آنی، یک عمر پشیمانی را با خود به همراه آورد.
چهارشنبه سوری یا چهارشنبه سوزی / حماقت هایی که هر ساله تکرار می شود

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، امسال  مانند سال گذشته با وجود آنکه شرایط کرونایی اجازه تجمع افراد در کنار آتش را نمی‌دهد و ترس از این بیماری مرگبار مردم را به خانه‌نشینی مجبور می‌کند، اما متاسفانه هستند افرادی که این توصیه ها را جدی نمی گیرند و در این روزهای بحرانی هم جان خود را به خطر می اندازند و هم کادر درمان را با مشکل مواجه می کنند.

 در این میان با وجود هشدارهای پی در پی رسانه ها از خطرات استفاده از مواد محترقه متاسفانه شب گذشته شاهد کشته شدن یک نوجوان بر اثر انفجار مواد محترقه در ارومیه بودیم. این موارد نمونه ای کوچک از داستان هایی است که هر ساله ترقه بازی و استفاده از مواد محترقه به بار می آورد سوختگی ها شدید یا قطع عضو نوجوانان و حتی مرگ...

به‌منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه هر ساله توصیه‌های فراوانی می‌شود و اقدامات پیشگیرانه زیادی از سوی ارگان‌های امدادرسان صورت می‌گیرد، اما با این حال اتفاقاتی رخ می‌دهد که نیاز به امدادرسانی پیدا می‌کند.

 آیین سنتی آخرین چهارشنبه سال که در گذر زمان از شال انداختن و پریدن از روی آتش جای خود را به شادی‌های خطر آفرین داده و هر سال تعداد زیادی مصدوم روی دست مان بر جای می‌گذارد.

در پایان انتظار می رود که شهروندان در چهارشنبه آخر سال با ماندن در خانه از تلفات ناشی از این مراسم در این شرایط کرونایی جلوگی نمایند، تلفاتی که باری اضافه روی دوش کادر درمان می‌گذارد تا در شرایطی که بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی است بخش اورژانس بیمارستان را شلوغ‌تر کند فراموش نکنیم در حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال کوچک‌ترین خطا، بزرگ‌ترین حوادث را به همراه خواهد آورد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید