15:23|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1399 - 11:21
کد خبر: 15950
یادداشت:

در چهارشنبه سوری آتش کرونا را شعله ورتر نکنیم

چهارشنبه سوری امسال یک فرصت است که در صورت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی قطعا به یک تهدید تبدیل خواهد شد و اگر در خانه نمانیم ممکن است با آلوده بودن وسایل، تجهیزات و امکانات شب چهارشنبه سوری؛ شاهد افزایش زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم، که این امر می تواند بسیار خطرناک باشد و جان بسیاری از شهروندان را به خطر بیندازد.
در چهارشنبه سوری آتش کرونا را شعله ورتر نکنیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امسال در تجمع‌های مراسم چهارشنبه سوری، نزدیکی افراد و امکان وجود فرد ناقل و ارتباط تنفسی بسیار مهم و هشدار دهنده است که سلامت جوانان بسیار مهم و باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا چرخه انتشار ویروس به گروه سنی جوانان انتقال پیدا نکند.

شهروندان باید این موضوع را درک کنند که کادر درمان و مراکز درمانی ما در این ایام تمام وقت با بیشترین نیرو و حداکثر امکانات در حال مبارزه با کرونا هستند و حداقل نباید برای این عزیزان جراحات و آسیب های چهارشنبه ی پایان سال را نیز اضافه کنیم، ماموریت های اورژانس و تماس های مکرر با اورژانس در این ایام چندین برابر شده حال تصور کنید که بحث های سوختگی، تروما، قطع عضو و مرگ به سبب چهارشنبه ی پایان سال را هم به این بخش اضافه کنیم.

 چهارشنبه سوری و پیوند خوردن آن با بیماری کرونا و همچنین در کنار آن  شیوع کرونای انگلیسی که این روزها کادر درمان را بیش از پیش ترسانده ، از مردم می‌خواهند که امسال نیز همانند سال گذشته در خانه بمانند و با تجمع نکردن از بروز حوادث ناشی از این جشن و گسترش بیشتر این بیماری، جلوگیری نمایند.

باید مردم این نکته را در نظر داشته باشند که با برگزار نکردن آئین چهارشنبه سوری خللی در آداب و رسوم مردم سرزمینم ایجاد نمی‌شود اما با برپایی این رسم در شرایط خطرناکی که در آن درگیر هستیم حتما و حتما اگر اجتماعات مردمی کاسته نشود افسوس بزرگ تری را بر دل خواهیم گذاشت. پس بیایید تا دیر نشده از این لذت بگذریم و با خود بگوییم زندگی کوتاه است مهربان تر باشیم، شاید فردا فرصتی برای جبران نباشد.
 
در پایان اینکه این روزها که تمامی امکانات بهداشتی و درمانی و توان دستگاه های امدادی و خدماتی برای مهار و مقابله با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده، ماندن مردم در منزل و عدم شرکت در مراسم چهارشنبه آخر سال می تواند تأثیر به سزایی در قطع زنجیره انتقال و جلوگیری از آمار ابتلا به این بیماری ویروسی باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید