14:04|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1399 - 11:09
کد خبر: 15949
در آستانه سال نو؛

سایه سنگین گرانی بر بازار شیرینی

گرانی شیرینی و شکلات در ارومیه کام شهروندان را در آستانه سال نو تلخ کرده است و مردم تشدید نظارت مسئولین در این زمینه را میطلبند.
سایه سنگین گرانی بر بازار شیرینی

سرویس اقتصادی باریش نیوز، با نزدیک به شدن به روزهای پایانی سال، همانند همیشه تب و تاب مردم برای جشن گرفتن نوروز باستانی اوج می‌گیرد اما به غیر از خانه تکانی، اشتیاق مردم برای خرید، بیش از مقدمات دیگر خود را نشان می‌دهد اما در این میان با وجه به وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه به راحتی می‌توان چهره درهم‌کشیده مردم را دید که نگران از وضعیت مالی آخر سالشان، به خرید و بعضا هم فقط به نظاره مشغول هستند.

قیمت‌ها از بازار شیرینی‌ و شکلات حاکی از آن است که قیمت انواع شیرینی در ارومیه نسبت به سال گذشته چندین درصد افزایش داشته است.

بازار شب عید اگرچه مانند قبل پر رونق نیست و بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از خریدهای خود را به تعویق انداخته‌اند، اما تعدادی نیز به رسم سنت هر ساله، شیرینی و شکلات را، هرچند به شکل محدود، می‌خرند.

گرانی قیمت شیرینی و شکلات در ایام کرونا و آستانه عید باعث گلایه بسیاری از خانواده‌ها شده است، آن‌ها که توان خرید را ندارند نزد خانواده‌هایشان شرمنده می‌شوند؛ زیرا با وجود کرونا با خرید شیرینی می‌توانند کام خود را شیرین کنند.

گرانی در بازار روغن، نایاب شدن آن هم بهانه‌ای برای شیرینی‌فروشان شده است تا به فکر افزایش قیمت باشند و این بی انصافی در حق ملت است که در اوج گرانی، افزایش قیمت شیرینی هم بر دوش آن‌ها افزوده شود.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان وقتی به فروشندگان می‌گویند چرا این کالا گران شده پاسخ می‌دهند در بازار کدام کالا ارزان است که جنس ما ارزان باشد گویی گرانی‌ها گوی سرعت و سبقت را از هم ربوده‌اند.

در پایان مردم انتظار دارند که مسئولین حداقل با نزدیک شدن به ایام نوروز برای کنترل قیمت‌ها، بیش از گذشته ورود کنند تا دغدغه تامین لوازم شب عید، بر شیرینی آن سایه نیاندازد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1399/12/26 - 09:31

امروز ۲۶ اسفند ۹۹ هنوز حقوق کارکنان وبازنشستگان لشگری وکشوری واریز نشده که بتونن از خجالت حداقلی خانواده در بیان واقعا برای دولت متاسفم که عزت بازنشستگلن وشاغلین ودرکل نان آوران رو در میان خانواده کاملا بر باد میده